امتداد صف‌های رای تا نقطه صفر مرزی + فیلم

بیرجند - ایرنا - صف‌های رای در خراسان جنوبی امروز از مرکز استان تا نقطه صفر مرزی ادامه یافت و مرزنشینان غیور در عرصه تعیین سرنوشت حضور به یاد ماندنی را ثبت کردند.

به گزارش ایرنا، ساکنان مناطق مرزی خراسان جنوبی روز جمعه ۱۵ تیر ماه در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، متعهدانه به صحنه آمدند تا با خلق حماسه دیگر نقش پررنگی در مشارکت انتخاباتی داشته باشند.

۱۰ درصد جمعیت ۸۰۰ هزار نفری خراسان جنوبی را عشایر تشکیل می‌دهند و ۸۰ درصد عشایر استان در شهرستان‌های مرزی زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان حضور دارند.

همچنین خراسان جنوبی از استان‌های شرقی است که اهل تسنن در شهرستان‌های مرزی آن با همدلی در کنار اهل تشیع همواره در مناسبت‌های مختلف حضور پررنگی داشته‌اند و این دیار نمادی از وحدت شیعه و سنی است.

انتخابات یکی از این عرصه‌هاست که اقشار مختلف خراسان جنوبی به آن اهتمام ویژه دارند و سبب شده این استان رتبه‌های اول یا دوم مشارکت را در کشور از آن خود کند.

امتداد صف‌های رای تا نقطه صفر مرزی + فیلم

امروز روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی تصویری از مردی با پای شکسته را انعکاس داد که ۵۰۰ متر از منطقه کوهستانی سخت گذر در محله عشایری زیبرود تا حومه منطقه عشایری کلاته حبیب در شهرستان نهبندان را پیاده روی کرد تا به صندوق رای برسد.

عشایر روستای چاهبک نهبندان هم پای صندوق رای آمدند و در شعبه سیار ۳۳ آرای خود را به صندوق انداختند.

امتداد صف‌های رای تا نقطه صفر مرزی + فیلم

همچنین تصاویری از رای گیری روستای اهل سنت چاه عمیق در ۶ کیلومتری مرز مشترک شهرستان زیرکوه با کشور افغانستان مخابره شد که نشانی از وفاداری مردمان این خطه است.

امتداد صف‌های رای تا نقطه صفر مرزی + فیلم

اهالی روستای اهل سنت حسن آباد دلاکه شهرستان زیرکوه نیز برای انتخابات نهمین رییس جمهور به صف شدند.

مردم دیار هفت‌رنگ روستای گردشگری چنشت از بخش مرکزی شهرستان مرزی سربیشه هم با حضور در پای صندوق‌های رای صحنه‌های زیبایی را به تصویر کشیدند.

امتداد صف‌های رای تا نقطه صفر مرزی + فیلم

بانوی ۱۰۰ ساله در روستای عشایری چاه عباس اردونی شهرستان نهبندان رای داد.

حضور پر شور عشایر محلات هوک، چاه پی آب، چاهشور، کله حوض‌ها و چاه مسافر از طایفه عشایری عرب طاهری توابع بخش دستگردان شهرستان طبس هم در تصاویر امروز به یادگار ماند.

امتداد صف‌های رای تا نقطه صفر مرزی + فیلم

پیرمرد ۱۰۴ ساله در محله عشایری چاه حسن سموری نهبندان پای صندوق رأی نشان داد که ادای تکلیف، سن و سال نمی‌شناسد.

همچنین رئیس کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در خراسان جنوبی گفت: صندوق‌های اخذ رای به تمامی مراکز جمعیتی استان حتی در نقاط دور دست و مرزی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ارسال شد.

ناصر ناصری افزود: با توجه به اینکه خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است، سطح خدمات و تدارکات کار سختی است که با همکاری همه دستگاه‌های متولی تمامی امکانات و شرایط برای برگزاری انتخابات فراهم شده‌ است.

فرآیند اخذ رای مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با حضور ۲ نامزد از ساعت هشت صبح امروز (جمعه) همزمان با سراسر کشور در ۷۷۲ شعبه اخذ رای استان خراسان جنوبی آغاز شد که از این تعداد ۴۰۴ شعبه ثابت و ۳۶۸ شعبه سیار پیش بینی شده همچنین ۳۵۲ شعبه در مناطق شهری و ۴۲۰ شعبه روستایی است.

روند رای گیری از ساعت هشت صبح امروز تا ساعت ۱۸ ادامه یافت و با موافقت وزیر کشور طی سه نوبت تا ساعت ۲۴ تمدید شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha