حضور گسترده مردم خراسان جنوبی در شعب اخذ رای + فیلم

بیرجند - ایرنا - رای گیری مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حالی ۲ ساعت قبل شروع شد که اغلب شعب شهری و روستایی استان خراسان جنوبی شاهد حضور پرشور مردمی است که در ساعات اولیه برای رای دادن آمده‌اند.

به گزارش ایرنا مردم خراسان جنوبی بعد از اینکه در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری با ۶۴.۱۵ درصد مشارکت در بین استان‌های کشور رتبه نخست را کسب کردند امروز - جمعه ۱۵ تیر ماه - در دور دوم انتخابات هم از لحظات اولیه پای صندوق‌های رای حاضر شدند تا حماسه جمهور را تکرار کنند.

گزارش‌های دریافتی از سراسر استان حکایت از تشکیل صف‌های مردم در برخی شعب و ساعتی قبل از آغاز رسمی رای گیری داشت.

فرآیند اخذ رای مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح امروز همزمان با سراسر کشور در ۷۷۲ شعبه اخذ رای استان خراسان جنوبی آغاز شد و صندوق‌های اخذ رای تا مناطق مرزی، عشایری و سخت گذر نیز رفته است تا همه هموطنان در مهمترین رویداد سیاسی کشور سهیم باشند.

بسیاری از اهالی این دیار به صورت خانوادگی در شعبه‌ها حضور یافته‌اند و گاهی کنار صندوق رای، ترکیبی از سه نسل دیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم مانند همیشه دقایقی بعد از شروع رسمی فرآیند انتخابات رای خود را به صندوق شعبه سیار مستقر در دفتر امام جمعه بیرجند انداخت.

حضور گسترده مردم خراسان جنوبی در شعب اخذ رای + فیلم

گزارش‌های رسیده حاکی است که رای گیری در برخی مناطق استان با اخذ رای از والدین مکرم شهدا آغاز شد و خانواده‌های شهید شریفی، دامادی، صالحی و شکوهی زاده در ابتدای فرآیند انتخابات، رای خود را به صندوق ریختند.

اولین رای شعبه سیار شماره ۳۰ بهشت آباد توسط پیرمرد اهل روستای تشکانان راس ساعت هشت به صندوق اخذ رای انداخته شد.

مردم روستای هندوالان بخش میاندشت شهرستان درمیان هم دقایق اولیه در پای صندوق‌ها حاضر شدند و رای دادند.

پیرزن ۹۷ ساله با کمری خمیده پای صندوق رأی روستای مرک بخش مرکزی شهرستان بیرجند جزو اولین نفراتی بود که رای خود را به صندوق انداخت.

انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رییس جمهور روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ با حضور چهار نامزد در سراسر کشور برگزار شد اما هیچ یک از نامزدها موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، مسعود پزشکیان و سعید جلیلی با کسب بیشترین آرا به دور دوم انتخابات راه یافتند که از زمان اعلام نتایج رسمی و تایید صحت مرحله اول انتخابات توسط شورای نگهبان، تا ۲۴ ساعت قبل از رای گیری (ساعت هشت روز پنجشنبه ۱۴ تیر) فرصت تبلیغات داشتند.

مرحله دوم انتخابات نیز تا ساعت ۱۸ ادامه دارد و با دستور وزیر کشور قابل تمدید است.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و تعداد واجدین شرایط رای دادن در این استان بیش از ۶۱۰ هزار نفر اعلام شده است.

این استان در مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با ۶۴.۱۵ درصد مشارکت در بین استان‌های کشور رتبه نخست را کسب کرد و در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری (۱۴۰۰) نیز اول شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha