رییس ستاد انتخابات: میزان مشارکت مردم کرمانشاه از ۳۹ درصد عبور کرد

کرمانشاه - ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: میزان درصد مشارکت در استان کرمانشاه در ساعت ۲۲ امشب از مرز ۳۹ درصد عبور کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «علی شعبانی» شامگاه جمعه در نشست خبری ستاد انتخابات استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش میزان مشارکت در مقایسه با دور اول افزود: تا ساعت ۱۲ ظهر امروز در مقایسه با دور اول انتخابات شاهد افزایش ۵۰ درصدی مشارکت بودیم.

وی افزود: تا ساعت ۲۲ امشب حدود ۶۵۰ هزار نفر در استان کرمانشاه در انتخابات شرکت کرده اند که با توجه به تمدید ساعت اخذ رای تا ساعت ۲۴، این عدد به سرعت در حال افزایش است.

شعبانی اضافه کرد: کار شعب سیار در ساعت ۲۰ به اتمام رسیده ولی در شعب روستایی و شهری روند اخذ رای تا ساعت ۲۴ ادامه دارد و آرای آخرین نفر داخل شعب اخذ می شود.

به گزارش ایرنا، میزان مشارکت مردم استان کرمانشاه در دور اول انتخابات ۳۱.۵ درصد بود.

رای گیری دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران امروز جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در سطح شهرستانهای ۱۴ گانه استان کرمانشاه آغاز شد.

در این دوره مانند دور اول انتخابات ریاست جمهوری هزار و ۶۷۰ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم شهرها و روستاهای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

بر پایه این گزارش از جمعیت حدود ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۲۳ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۵۱۵ هزار و ۳۸۲ نفر در دوره اول شرکت کردند.

همچنین تعداد آرای صحیح ماخوذه در استان کرمانشاه ۴۸۸ هزار و ۴۲۷ رای و آرای باطله را ۲۶ هزار و ۹۵۵ رای بود که بر مشارکت ۳۱/۵۰ درصدی در این خطه غربی ایران دلالت دارد.

آرای دور اول نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمانشاه به ترتیب برای مسعود پزشکیان ۲۹۴ هزار و ۱۳۹ رای و برای سعید جلیلی ۱۱۳ هزار و ۲۸۷ رای بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha