شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در کرمانشاه آغاز شد/ رشد زیاد آرای ماخوذه نسبت به دور اول

کرمانشاه - ایرنا - با پایان زمان قانونی رای گیری در کشور کار شمارش آرا در یک هزار و ۶۳۶ شعبه اخذ رأی شهری و روستایی استان کرمانشاه آغاز شد.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا؛ استاندار کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات با بیان اینکه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مشارکت در کشور و استان از رشد بسیار خوبی برخوردار بود، گفت: در استان میزان مشارکت در دور دوم در مقایسه با دور اول حداقل با ۱۰ درصد افزایش همراه بوده است.

«محمدطیب صحرایی» افزود: همانطور که مقام معظم رهبری اعلام فرمودند آنچه با عنوان نتایج انتخابات اعلام خواهد شد برای همه مردم خواهد بود و هر کسی در هر جایگاهی خواهد بود باید همگی به رئیس جمهور جدید کمک کنند.

وی تاکید کرد: در استان کرمانشاه خوشبختانه یک رقابت جدی، معقول و قابل قبول در این دوره روی داد و آنچه برای مردم باقی خواهد ماند رفاقت، برادری و انسجام است.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: امیدواریم هر دو طیف از این رقابت به یک فهم مشترک رسیده و همه مذاهب و اقوام با هم دوست و همراه باشند و این انسجام و برادری ها نتیجه خوبی داشته باشد.

به گفته استاندار کرمانشاه جمع بندی آرای حاصله به صورت متمرکز از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام می شود.

خبرنگار ایرنا کسب اطلاع کرد که بر اساس شمارش‌های اولیه ؛ مجموع آرای ماخوذه استان کرمانشاه نسبت به دور اول رشد خیره کننده ای داشته است.

به گزارش ایرنا؛ رای گیری دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران امروز جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در سطح شهرستانهای ۱۴ گانه استان کرمانشاه آغاز شد.

در این دوره مانند دور اول انتخابات ریاست جمهوری هزار و ۶۷۰ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم شهرها و روستاهای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

بر پایه این گزارش از جمعیت حدود ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۲۳ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۵۱۵ هزار و ۳۸۲ نفر در دوره اول شرکت کردند.

همچنین تعداد آرای صحیح ماخوذه در استان کرمانشاه ۴۸۸ هزار و ۴۲۷ رای و آرای باطله را ۲۶ هزار و ۹۵۵ رای بود که بر مشارکت ۳۱/۵۰ درصدی در این خطه غربی ایران دلالت دارد.

آرای دور اول نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمانشاه به ترتیب برای مسعود پزشکیان ۲۹۴ هزار و ۱۳۹ رای و برای سعید جلیلی ۱۱۳ هزار و ۲۸۷ رای بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha