مشارکت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در سمنان ۵۵.۶۴ درصد اعلام شد

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان گفت: ۲۹۷ هزار و ۴۵۶ نفر معادل ۵۵.۶۴ درصد از افراد واجد شرایط رای دادن این استان در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کردند.

سیدمحمدرضا هاشمی بامداد شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با قدردانی از حضور پرشور مردم استان سمنان در دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر در این استان واجد شرایط رای دادن بودند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر رای‌اولی محسوب می‌شدند.

وی یادآور شد: در دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که هشتم تیر برگزار شد، ۲۶۲ هزار و ۲۸۴ نفر معادل ۴۹.۱۱ درصد افراد واجد شرایط رای دادن این استان مشارکت کردند.

به گزارش ایرنا، مشارکت مردم استان سمنان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰، ۵۴.۲ درصد بود که در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیش از ۱.۴ درصد افزایش یافت.

مشارکت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در سمنان ۵۵.۶۴ درصد اعلام شد

غیورمردان و شیرزنان دیار کویری سمنان از ایوانکی در غرب تا عباس آباد در شرق استان سمنان روز جمعه پانزدهم تیر در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر برگ زرینی در تاریخ دارالمرحمه رقم زدند و ایستادگی پای آرمان‌های انقلاب را برای جهانیان به نمایش گذاشتند.

دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری هشتم تیر برگزار شد و مسعود پزشکیان و سعید جلیل با کسب بیشترین آرا به دور دوم راه یافتند.

۶۹۱ شعبه اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای استان سمنان فعال بود.

از مجموع واجدان شرایط رای دادن در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان سمنان ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر آقا و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر خانم بودند.

۱۳۹ هزار و ۹۵۸ نفر در سمنان، ۱۷۲ هزار نفر در شاهرود، ۷۴ هزار و ۸۰۰ نفر در دامغان، ۵۵ هزار و ۹۰۰ نفر در گرمسار، ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در آرادان، ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر در سرخه، ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مهدیشهر و ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر در میامی واجد شرایط رای دادن بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha