۱۶ تیر ۱۴۰۳، ۰:۴۲
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85530823
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پایان فرآیند رای‌گیری در دارالمرحمه سمنان/ شمارش آرا آغاز شد

سمنان - ایرنا - شکوه حضور شهروندان دیار دارالمرحمه سمنان در دومین دور چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری با وجود گذشت ساعت از ۲۴ با رای‌گیری از تعدادی از شهروندان حاضر در شعبه‌ها تکمیل و روند شمارش آرا در شعبه‌های اخذ رای آغاز شد تا سرافرازی دیگری به نام مردم این دیار شهیدپرور اثبات شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهروندان استان سمنان وفای به عهد خود را با حضور حداکثری در شعبه‌ها و پای صندوق‌های رای تثبیت کردند.

پایان انتخابات ساعت ۲۴ اعلام شده بود ولی با حضور تعدادی از شهروندان در برخی شعبه‌ها و با وجود گذشت ساعت از ۲۴، طبق روال رای‌گیری از این افراد ادامه داشت که تا دقایق ابتدایی بامداد شنبه نیز تداوم یافت.

غیورمردان و شیرزنان دیار کویری از ایوانکی در غرب تا عباس آباد در شرق استان سمنان بار دیگر برگ زرینی در تاریخ دارالمرحمه رقم زدند و ایستادگی پای آرمان‌های انقلاب را برای جهانیان به نمایش گذاشتند.

سرزمین سه هزار شهید سمنان برای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر واجد شرایط رای دادن شامل ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر آقا و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر خانم داشت.

۱۳۹ هزار و ۹۵۸ نفر در سمنان، ۱۷۲ هزار نفر در شاهرود، ۷۴ هزار و ۸۰۰ نفر در دامغان، ۵۵ هزار و ۹۰۰ نفر در گرمسار، ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در آرادان، ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر در سرخه، ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مهدیشهر و ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر در میامی واجد شرایط رای دادن بودند.

استان سمنان در این انتخابات ۲۳ هزار و ۵۸۷ رای‌اولی داشت که قادر بودند نخستین مشارکت سیاسی را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تجربه کنند و از این تعداد ۱۲ هزار و پنج نفر پسر و ۱۱ هزار و ۵۸۲ نفر دختر محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۲۶۲ هزار و ۲۸۴ نفر معادل با ۴۹.۱۱ درصد از افراد واجد شرایط رای دادن این استان در دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha