۱۶ تیر ۱۴۰۳، ۵:۳۱
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85530870
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزینه جایگزینی موشک‌های هسته‌ای آمریکا ۱۶۰ میلیارد دلار برآورد شد

تهران- ایرنا- منابع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند که هزینه برنامه نیروی هوایی آمریکا برای جایگزینی موشک‌های هسته‌ای قدیمی این کشور بشدت بالا رفته و به حدود ۱۶۰ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش ایرنا، رویترز بامداد شنبه نوشت، این پروژه که برنامه «موشک بالستیک قاره‌پیمای سنتینل» نام دارد، توسط شرکت «نورث‌روپ گرومن» برنامه‌ریزی و مدیریت شده و هدف آن جایگزینی موشک‌های قدیمی «مینوتمن ۳» است.

یک مدیر اجرایی صنایع موشکی و یک دستیار کنگره آمریکا که نامشان فاش نشده است، به رویترز گفتند که هزینه اولیه اجرای این برنامه در سال ۲۰۲۰ حدود ۹۵.۸ میلیارد دلار برآورد شده بود اما اکنون حدود ۶۵ میلیارد دلار دیگر نیز اضافه شده و به ۱۶۰ میلیارد دلار بالغ شده است.

آخرین برآوردی که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ارائه کرده بود در ماه ژانویه بود. این وزارتخانه در ابتدای سال ۲۰۲۴ اعلام کرده بود که هزینه این پروژه به دستکم ۱۳۱ میلیارد دلار می‌رسد.

قرار است لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در روزهای آینده گزارشی در این باره به کنگره این کشور ارائه دهد.

مقام‌های نیروی هوایی آمریکا استدلال می‌کنند که پروژه سنتینل اهمیتی حیاتی در حفظ بازدارندگی هسته‌ای ایالات متحده دارد.

افزایش هزینه جایگزینی موشک‌های هسته‌ای آمریکا سایر اولویت‌ها و برنامه‌های نیروی هوایی این کشور را تحت فشار قرار می‌دهد.

به گفته دو منبع آگاه، برنامه جت جنگنده نسل بعدی «ایر دامیننس»، توسعه تسلیحات مافوق صوت، بمب‌افکن بی-۲۱ و برخی از طرح‌های فضایی از جمله پروژهایی است که ممکن است بودجه آنها کاسته شده و به برنامه جایگزینی موشک‌های هسته‌ای اختصاص پیدا کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha