۱۶ تیر ۱۴۰۳، ۹:۲۶
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85530950
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فصل طلایی دختران ورزشکار همدانی در میادین ملی و بین‌المللی

همدان- ایرنا- بهار طبیعت در حالی به سرعت برق و باد سپری شد که فصل طلایی برای دختران ورزشکار همدانی در میادین ملی و فراملی بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روزگاری ورزش بانوان همدان در بخش قهرمانی، دلخوش بودن به خودنمایی تعداد اندکی رشته ورزشی فعال آن هم در سطح منطقه‌ای و کشوری بود اما در چند سال اخیر دختران استان پای ثابت در اردوهای تیم ملی و مدال آوری‌های رنگارنگ در میادین بین‌المللی هستند.

امروزه ورزش بانوان استان همدان در رشته‌هایی نظیر تیراندازی، تنیس روی میز، تکواندو، قایقرانی، جودو و سایر رشته‌ها صاحب جایگاه در میادین بین‌المللی است و نشان می‌دهد که پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند.

بانوان ورزشکار همدانی علاوه بر حضور پرشمار در ورزش‌های همگانی، در بخش قهرمانی نیز سیر صعودی در مدال‌آوری داشته‌اند.

پیشرفت و موفقیت بانوان ورزشکار همدانی در عرصه مدال‌آوری به اوج رسیده به طوری که در میادین مختلف ملی و بین‌المللی طی سال گذشته توانستند در کسب نشان‌های رنگارنگ بدرخشند.

در حالی که بانوان یک سوم جمعیت مردان ورزشکار سازمان یافته استان همدان را به خود اختصاص دادند اما به لحاظ مدال‌آوری پیشرفت بسیار خوبی را آغاز کرده‌اند.

جمعیتی بیش از ۴۰ هزار بانوی همدانی به صورت سازمان یافته در سطح استان فعالیت ورزشی دارند و امروزه در اغلب رشته‌ها شاهد رشد چشمگیر آن‌ها در میادین قهرمانی کشور و حتی بین‌المللی هستیم.

پیشرفت بانوان در عرصه مدال‌آوری به ویژه در مسابقات فراملی قطع به یقین آینده روشن را برای ورزش استان رقم خواهد زد.

فصل طلایی دختران ورزشکار همدانی در میادین ملی و بین‌المللی

فعالیت ۴۰ هزار بانوی ورزشکار زیر نظر هفت هزار مربی

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان همدان در تشریح عملکرد ورزش بانوان می‌گوید: هم اکنون ۴۰ هزار و ۵۱۰ بانوی ورزشکار در سطح این استان فعالیت دارند.

معصومه پیردهقان افزود: این تعداد ورزشکار سازمان یافته زیر نظر ۴۹ هیات ورزشی فعالیت دارند و تنها در بوکس و باستانی ورزشکار نداریم.

بانوان ورزشکار سازمان یافته همدان زیر نظر ۴۹ هیات ورزشی فعالیت دارند و تنها در بوکس و باستانی ورزشکار نداریم.

وی بیان کرد: ما در هیات‌های ورزشی استان همدان ۴۹ نایب رئیسی بانوان و در مجموع نیز ۲۹۰ هیات ورزشی در شهرستان‌ها فعال هستند.

وی اضافه کرد: ورزشکاران استان همدان زیر نظر هفت هزار و ۳۶۹ مربی فعالیت دارند ضمن اینکه از مجموع داوران فعال این استان، ۲ هزار و ۴۱ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند و ۵۳ مدرس زن نیز در حوزه آموزش مربیان فعالیت دارند.

حضور فعالانه روسای زن در هیات‌های ورزشی

وی در ادامه با اشاره به جایگاه خوب بانوان در مسوولیت‌های ورزشی استان همدان اظهار کرد: هم اکنون ریاست پنج هیات ورزشی برعهده بانوان است که در ادوار گذشته نظیر آن را نداشتیم.

پیردهقان بیان کرد: روسای هیات‌های ورزشی هندبال، نابینایان و کم بینایان، تنیس روی میز، اسکی و کوهنوردی همدان را بانوان تشکیل می‌دهند که البته عملکرد درخشانی در مدت ریاست خود داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۲۲ نفر از بانوان همدانی نیز ریاست هیات‌های ورزشی در شهرستان‌های استان همدان را عهده دار هستند.

رکوردشکنی در میزبانی ها

معاون ورزش بانوان همدان با اشاره به سه میزبانی مهم ورزشی این استان در بهار امسال گفت: مسابقات کاراته قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در حالی به میزبانی همدان برگزار شد که توانستیم سه سهمیه را در بخش بانوان کسب کنیم ضمن اینکه یکی از مربیان موفق ما در ترکیب تیم ملی امید قرار گرفت.

وی افزود: همچنین در رشته وزنه برداری نیز میزبان مسابقات جوانان و نوجوانان قهرمانی کشور بودیم که در نهایت ۲ سهمیه تیم ملی را کسب کردیم و برای نخستین بار نیز عنوان نایب قهرمانی بخش تیمی این رشته ورزشی را به دست آوردیم.

پیردهقان خاطرنشان کرد: در میزبانی مسابقات تک لیفت قهرمانی بانوان کشور نیز عنوان قهرمانی را کسب کردیم، در هندبال قهرمانی جهان دو ملی پوش داشتیم، در تنیس روی میز نیز با ۲ بانوی همدانی توانستیم در آسیای میانه خوش بدرخشیم.

وی با اشاره به درخشش قایقران همدانی در رقابت‌های بریکس کازان روسیه گفت: کیمیا زارعی در این مسابقات نشان‌های برنز را در مواد مختلف کسب کرد ضمن اینکه در کوراش قهرمانی آسیا نیز توسط صبا کرمعلی به نشان برنز دست یافتیم.

فعالیت‌های چشمگیر فرهنگی

پیردهقان با تاکید بر لزوم توجه به مسایل فرهنگی در ورزش بانوان گفت: امسال برگزاری کنگره بانوان تاثیرگذار در سطح استان برگزار و از چهار مربی تاثیرگذار در این حوزه تقدیر شد.

وی افزود: زهرا نجاتی عارف ملی پوش والیبال همدان در این کنگره عنوان نخست را کسب کرد، عسل کدخدایی در وزنه برداری دوم شد، حنانه عقیلیان در رشته جودو نیز عنوان سوم را به دست آورد.

وی با اشاره به اجرای طرح دختران آفتاب در سه شهرستان ملایر، قهاوند و رزن گفت: این طرح در بین ۶۲۵ دانش‌آموز دختر در مدارس شبانه روزی انجام شد ضمن اینکه تشکیل پایگاه‌های ورزش قهرمانی هندبال، کبدی، والیبال و دو ومیدانی و نیز فعال کردن و تجهیز سالن‌های ورزشی مدارس را در این مدت داشتیم.

معاون ورزش بانوان همدان ترویج بازی‌های بومی محلی، تقدیر از الگوهای برتر عفاف و حجاب ورزش، تجلیل از بانوان توانا طرح شنا و نجات غریق، اجرای برنامه آب درمانی بانوان سالمند در ۲ استخر لاله و کارگران، پایش و ارتقا تندرستی در بانوان در تمام شهرستان‌ها با همکاری هیات‌های ورزش آمادگی جسمانی و پزشکی ورزشی اجرایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha