۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۷:۵۳
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85531011
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بجنورد سیاه پوش شد

۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۷:۵۳
کد خبر: 85531011
بجنورد سیاه پوش شد

بجنورد-ایرنا- معاون فرهنگی شهرداری بجنورد گفت: یک هزار پرچم به مناسبت ماه محرم و صفر و در راستای ترویج فرهنگ حسینی در خیابان ها و معابر عمومی سطح شهر مرکز خراسان شمالی نصب شد.

محمدرضا موفق روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ۲ هزار متر طول پرچم ریسه ای سه گوش در بلوارها و میادین، ۸۰ بنر با رویکرد فرهنگی دینی در ابعاد مختلف و ۳۰ پارچه نوشته مشکلی شعائر حسینی در جای جای شهر نصب شده است.

وی افزود: پرچم های آویز توسط ۲۰ نفر از عوامل شهرداری بجنورد در محل تیرهای برق، عرض خیابان، داربست، داخل میادین، پل عابر پیاده و خط واحد با مضامین محرم نصب شد.

معاون فرهنگی شهردار بجنورد با اشاره به فضاسازی شهر همزمان با ماه محرم اضافه کرد: همکاری و مشارکت با هیات‌های مذهبی در برپایی موکب‌های عزاداری و برپایی یک موکب عزاداری در فرهنگسرای شهروند در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به ویژه برنامه های فرهنگی محرم در بوستان ها و فضای سبز بجنورد تاکید کرد: توصیه شده ورزش صبحگاهی به دور از پخش آهنگ و با رعایت شئونات فرهنگی برگزار شود.

معاون فرهنگی شهرداری بجنورد از کارکنان شهرداری به ویژه در محل‌های عمومی و پیرامون مراکز برگزاری مراسم محرمی، خواست تا توجه بیشتری به نظافت شهر داشته باشند، همچنین شهرداری بجنورد از متولیان هیات‌های مذهبی برای رعایت بهداشت محیطی دعوت به مشارکت کردند.

واقعه کربلا که منجر به شهادت امام حسین(ع) و یارانش شد در ماه محرم سال ۶۱ ق اتفاق افتاد و شیعیان هر ساله دهه اول این ماه را برای امام حسین(ع) و یارانش سوگواری می‌کنند.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha