۱۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۸
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85531076
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رسانه صهیونیستی: جنگ غزه رژیم اسرائیل را با کسری بودجه مواجه کرد

تهران-ایرنا- یک رسانه‌ صهیونیست نوشت که جنگ علیه نوار غزه ‌و هزینه‌های نظامی باعث کسری بودجه رژیم صهیونیستی شده‌ است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری «اسرائیل دیفنس»، هزینه‌های نظامی رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه، بودجه این رژیم را در سال ۲۰۲۴ به میزان ۱۹ میلیارد دلار نسبت به سال ۲۰۲۳ افزایش داد.

در این گزارش آمده است: بودجه سال ۲۰۲۳ تقریبا ۱۳۷.۸ میلیارد دلار بود، در حالی که بودجه امسال یعنی ۲۰۲۴ به ۱۵۷.۸ میلیارد دلار رسید.

بر اساس این گزارش، هزینه‌های نظامی به طور اساسی صرف نیروهای ذخیره، خرید تجهیزات جنگی و سلاح، تخلیه شهرک‌های شمال و جنوب، فراهم کردن نیازهای اورژانسی، حمایت از نهادهای محلی در مناطق درگیری و بالا بردن آمادگی‌ موسسات بهداشتی شده است.

این پایگاه خبری صهیونیستی افزود: به دلیل هزینه‌های نظامی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، کمبود بودجه در سال ۲۰۲۴ تقریبا به ۱۲۹ میلیارد شیکل رسید که ۶.۶ درصد مجموع تولید داخلی را تشکیل می‌دهد، این در حالی است که وزارت دارایی برنامه ریزی کرده بود که کسری بودجه به ۱۵میلیارد شیکل نرسد که در مجموع۰.۸ درصد تولید داخل است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که کسری بودجه در سال ۲۰۲۳ میلادی ۴.۱درصد معادل ۷۷.۱ میلیارد شیکل بوده است.

به گزارش ایرنا، «موشه لاری» مدیر بانک «مزراحی» رژیم صهیونیستی پیشتر گفته بود: اسرائیل براثر پیامدهای جنگ در یک پیچ اقتصادی خطرناک قرار گرفته و اقتصاد آن متحمل چند ضربه کاری شده است.

وی افزود: اقتصاد اسرائیل چند ضربه کاری از جمله کاهش رتبه اعتباری، فرار سرمایه گذاران خارجی، پیامدهای احضار نظامیان ذخیره و هزینه های سنگین جنگ خورده و این اقتصاد در حال گذر از لحظه های سرنوشت سازی است که اگر اوضاع را جدی نگیریم، هزینه های سنگینی را خواهیم پرداخت.

لاری ادامه داد: این چالش ها از زمان تاسیس (رژیم جعلی) اسرائیل بی سابقه است.

در همین حال، موسسه اعتبارسنجی «استاندارد اند پورز»، اواخر فروردین ماه ۱۴۰۳، رتبه اعتباری بلندمدت رژیم صهیونیستی را به دلیل «تهدیدات فزاینده ژئوئولتیک» از (AA-) به «A+» کاهش داد.

این موسسه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که پیش بینی اش درباره آینده اقتصادی رژیم صهیونیستی را به دلیل ادامه تجاوز به نوار غزه و رویارویی با حزب الله لبنان، منفی ارزیابی می کند.

«استاندارد اند پورز» یکی از سه موسسه بزرگ رتبه‌بندی اعتباری کشورها در جهان به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha