ارتقای بهره‌وری در تولید محصولات دامی با استفاده از بسته‌های دانشی کارآمد

تهران- ایرنا- رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور گفت: محققان این موسسه با همکاری متخصصان معاونت امور تولیدات دامی با تهیه و ارائه بسته‌های دانشی کارآمد، به کشاورزان و دامداران در ارتقای بهره‌وری و تولید باکیفیت محصولات دامی کمک می‌کنند.

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، حسن خمیس‌آبادی در مراسم بازدید معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از این موسسه، ضمن ارائه گزارشی کامل از دستاوردهای موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، گفت: این مجموعه تحقیقاتی که زیر نظر سازمان تات فعالیت می‌کند، دارای ۶ بخش تخصصی تغذیه دام و طیور، ژنتیک و اصلاح نژاد دام و طیور، فرآوری محصولات دامی، بیوتکنولوژی، زنبور عسل و کرم ابریشم و مدیریت پرورش و تولید مثل دام و طیور است.

وی با اشاره به این که موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، در عرصه تحقیقات دامپروری سابقه‌ای بیش از ۹۰ سال دارد، افزود: امروز اگر شاهد صادرات برخی فرآورده‌های دامی از جمله تخم‌مرغ از کشور هستیم، مرهون تلاش‌های بی‌وقفه محققان علوم دامی است.

خمیس‌آبادی خاطرنشان کرد: در این راستا با اتکا به دانش و فناوری تولید شده در موسسه و اجرای طرح‌های ترمینال کراس انتظار می‌رود میزان تولید گوشت قرمز به حدی برسد که نیاز به واردات آن به حداقل کاهش یابد.

به گفته وی، محققان علوم دامی کشور با همکاری همکاران معاونت امور تولیدات دامی با تولید بسته‌های دانشی کارآمد، به کشاورزان و دامداران در ارتقای بهره‌وری و تولید باکیفیت محصولات دامی کمک می‌کنند.

توسعه کمی و کیفی تحقیقات علوم دامی به منظور تامین امنیت غذایی، بهبود مدیریت و افزایش کمیت و کیفیت منابع غذایی و خوراک دام و طیور، بهبود مدیریت پرورش (تغذیه، تولید مثل و اصلاح نژاد) دام، طیور و زنبور عسل، ایجاد استانداردهای مناسب برای تولید و عرضه محصولات دامی، نیل به توسعه پایدار دامپروری براساس مدیریت بهینه و پایدار منابع تولید، اتخاذ راهبردهای مناسب در راستای حفظ منابع ژنتیکی دام و طیور و تدوین و طراحی برنامه‌های راهبردی برای بهبود کمی وکیفی تولیدات دامی، از مهمترین مواردی بود که رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور به عنوان مهمترین اهداف این موسسه نام برد.

وی افزود: موسسه تحقیقات علوم دامی کشور با اتکا به سابقه درخشان، توان علمی محققان برجسته با همکاری معاونت امور دام و سایر همکاران در استان‌ها و تعهد به ارتقای امنیت غذایی کشور، نقشی محوری در این عرصه ایفا می‌کند. بدون شک با برنامه‌ریزی دقیق، سرمایه‌گذاری هدفمند و حمایت از پژوهش‌های علمی، می‌توانیم شاهد دستاوردهای چشمگیرتر و گام‌های موثرتری در به منظور نیل به امنیت غذایی پایدار در کشور باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha