داوری: مربیان ایرانی همچنان مد نظر هستند/ بسکتبال نیاز به صبوری دارد

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون بسکتبال، گفت: گزینه‌های ایرانی همچنان مد نظر ما بوده و به دنبال آن هستیم تا بهترین انتخاب را برای هدایت تیم ملی داشته باشیم.

به گزارش عصر شنبه ایرنا، جواد داوری در حاشیه بازی تیم کمتر از ۱۸ سال ایران و روسیه در جمع خبرنگاران، تصریح کرد: اولین دوره است که این مسابقات سه‌جانبه با حضور تیم‌های ایران، روسیه و ترکیه به صورت بین المللی برگزار می‌شود و با توجه به محدودیت ها توانستیم دو تیم خارجی را دعوت کنیم که قطعا سال بعد گسترده‌تر خواهد شد. این کار به استعدادپروری کمک زیادی می‌کند و باید ادامه‌دار باشد.

وی در مورد کیفیت لیگ برتر و مشکلاتی که داشت، گفت: لیگ قوی و با کیفیت قطعا به تیم ملی بسکتبال کمک می‌کند. به جرات می‌توانم بگویم که لیگی که گذشت یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین لیگ‌ها در چند سال گذشته بود. البته نواقصی هم داشت که باید تصمیم‌گیری بهتری در مورد آنها صورت بگیرد. بازیکنان ما باید سالی ۵۰، ۶۰ بازی انجام دهند تا رشد کنند.

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی، گفت: ۲ گزینه ایرانی مشکلات شخصی داشتند و عذرخواهی کردند. حاتمی ایران نیست و شاهین طبع هم چون درگیر کلینیک‌ها بود، نتوانست این مسئولیت را قبول کند. در مورد خارجی هم در حال بررسی هستیم و خوشبختانه فرصت داریم.

وی در مورد اینگه گزینه داخلی منتفی است یا خیر، عنوان کرد: در کنار خارجی‌ها، ۲ گزینه دیگر داخلی را در حال بررسی داریم و مذاکره می‌کنیم. فعلا نمی‌توانیم اسامی داخلی‌ها را اعلام کنیم. هر گزینه‌ای که انتخاب می‌شود باید به حضور در تیم ملی افتخار کند، اما متاسفانه سوتفاهم‌هایی شد که همچنان ادامه دارد.

داوری در پاسخ به این سئوال که در نهایت فکر می‌کنید تا چه زمانی سرمربی را انتخاب کنید، گفت: فکر می‌کنم در کمتر از یک ماه آینده به جمع بندی نهایی برسیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال در خصوص اینکه مشکل مالی برای جذب مربی خارجی دارید یا خیر، گفت: خیر، ما اعزام‌های زیادی هم داشتیم اما خوشبختانه هیچ وقت مشکل مالی نداشتیم. البته مربیان درجه یک، میلیون دلاری هستند و رزومه‌های بسیار خوبی دارند و به آسیا نمی‌آیند. باید از هاکان دمیر هم تشکر کنم. البته او یک مقدار هم بدشانس بود و شاید با یکی دو برد وضعیت بهتر می‌شد.

وی در مورد وضعیت بانوان گفت: خوشبختانه دختران هم نتیجه خوبی گرفتند و نیمه نهایی را هم‌ دیدند. البته باید ببینیم چه چیزی داده‌ایم و چه چیزی می‌خواهیم. باید ۷،۸ سال آموزش ببیند و پرورش پیدا کنند. تفکر این است که این مشکلاتی که وجود دارد را تک تک و با حوصله حل کنیم.

داوری در مورد اینکه آیا امکانش است که مربی‌ای انتخاب شود که در المپیک بوده باشد؟ اظهار داشت: بسکتبال رشته متفاوتی است و هر مربی در هر کشوری مربیگری نمی‌کند. البته ما با مربیانی مذاکره کردیم که سابقه جهانی و المپیک داشته‌اند. به هرحال پروسه انتخاب مربی بسیار سخت و زمان‌بری است و باید زمان بگذرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha