۱۶ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۰۱
کد خبر: 85531648
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۳۰ زائر قشمی از سرزمین وحی بازگشتند

۱۶ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۰۱
کد خبر: 85531648
۲۳۰ زائر قشمی از سرزمین وحی بازگشتند

قشم - ایرنا - مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم گفت: نخستین گروه از زائران قشمی سرزمین وحی شامل ۲۳۰ مسافر با پرواز مستقیم از مدینه منوره وارد این فرودگاه شدند.

ناصر رجبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گروه از زائران سرزمین وحی بعد از برگزاری مناسک حج تمتع در قالب یک کاروان با پرواز شماره ۳۵۱۷ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (ایران ایر) عصر امروز به جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب بازگشتند.

وی گفت: این زائران خانه خدا به محض ورود به این جزیره مورد استقبال گرم امام جمعه، مسوولان شهرستانی، ائمه جمعه اهل سنت، مدیران سازمان منطقه آزاد، جامعه محلی و کارکنان فرودگاهی قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، مطابق برنامه اعلام شده ۴۸۱ نفر از زائران، روحانیون و عوامل اجرایی حج تمتع، بامداد و عصر سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ در قالب سه کاروان با ۲ پرواز مستقیم از فرودگاه بین المللی قشم به مقصد جده عربستان سعودی عازم سفر زیارتی حج شدند.

۲۳۰ زائر قشمی از سرزمین وحی بازگشتند

فرودگاه بین المللی قشم یکی از فرودگاه های بزرگ و مطرح کشور است که طول باند آن مناسب فرود هواپیماهای پهن پیکر است و توان سرویس دهی به تمامی هواپیماهای عبوری و پهن پیکر (به جز ایرباس ۳۸۰) را دارد.

قرار گرفتن فرودگاه بین المللی قشم در این منطقه از خلیج فارس، فرصت مناسبی برای ارایه خدمات مناسب به هواپیماهای کوچک و بزرگ در مسیرهای داخلی و خارجی است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha