۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۹:۰۰
کد خبر: 85531861
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آخرین گروه زائران قشمی سبکبار از کعبه بازگشتند

قشم - ایرنا - مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم با اشاره به بازگشت آخرین کاروان زائران قشمی از سرزمین وحی، گفت:‌ جا به جایی ۴۸۲ مسافر خانه خدا در قالب ۲ سورتی پرواز از مدینه منوره به سمت این فرودگاه بین المللی انجام شد.

ناصر رجبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با فرود پرواز شماره ۳۵۰۷ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در ساعت ۲۳:۲۰ دیشب در فرودگاه بین المللی قشم عملیات بازگشت حجاج بیت الله الحرام بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس بعد از برگزاری مناسک حج تمتع به پایان رسید.

وی ادامه داد: فرودگاه بین المللی جزیره قشم روز گذشته دارای ۲ پرواز ورودی زائران خانه خدا بود که این پروازها به ترتیب ساعت ۱۵:۳۵ و ۲۳:۲۰ وارد سرزمین آب و آفتاب شده اند.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم توضیح داد: سفر زائران خانه خدا به سرزمین وحی از عصر سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ در قالب سه کاروان با ۲ پرواز مستقیم از فرودگاه بین المللی قشم به مقصد جده عربستان سعودی آغاز شده بود و حجاج قشمی همگی مدینه اول بودند.

فرودگاه بین المللی قشم یکی از فرودگاه های بزرگ و مطرح کشور است که طول باند آن مناسب فرود هواپیماهای پهن پیکر است و توان سرویس دهی به تمامی هواپیماهای عبوری و پهن پیکر (به جز ایرباس ۳۸۰) را دارد.

قرار گرفتن فرودگاه بین المللی قشم در این منطقه از خلیج فارس، فرصت مناسبی برای ارایه خدمات مناسب به هواپیماهای کوچک و بزرگ در مسیرهای داخلی و خارجی است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha