پنج ناحیه طرح تفصیلی شهر چابهار مورد تصویب اعضاء قرار گرفت

زاهدان - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در راستای طرح جامع شهر چابهار و تصویب مطالعات وضع موجود این شهر در جلسات گذشته، طرح پیشنهادی تفصیلی و پهنه بندی پنج ناحیه از تقسیمات شهری پس از بررسی اعضاء کمیته فنی در جلسه کمیسیون ماده پنج استان تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا منصور بیجار روز یکشنبه در جلسه کمیسیون ماده پنج شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان افزود: برای جلوگیری از تداخل کاربری‌ها و فعالیت‌های هر قطعه زمین و ارتقاء کیفیت و کارایی محیط شهری، در طرح تفصیلی هر شهر، یک سری پهنه‌بندی برای آن شهر تعریف‌ می‌شود که تمام این قوانین برای بهبود و کارایی فضای شهری و رفاه حال شهروندان است.
وی بیان کرد: ساختار پهنه بندی شهرها سند اصلی هدایت و کنترل تحولات کالبدی است که نظارت بر ساخت و ساز در عرصه‌های شهری به منظور جلوگیری از تداخل غیرضروری و نامناسب کاربری ها برای ارتقاء کیفیت و کارایی محیط شهری بسیار مهم و ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: این وظیفه مهم و جلوگیری از تخلفات شهری باید با جدیت از سوی شهرداری ها پیگیری و اعمال شود.

به گزارش ایرنا در جلسه کمیسیون ماده پنج شهرهای استان ۱۰ دستور کار از سوی دبیرخانه اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر برای شهرهای چابهار، محمدان و گلمورتی ارائه و تصویب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha