۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85532076
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۷۷ هزار و ۶۰۴ کیلوگرم فرآورده دامی خراسان شمالی معدوم شد 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: بیش از ۱۰۰ هزار کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی در سه ماهه امسال در مراکز تحت نظارت، کشتارگاه های دام و طیور ضبط و ۷۷ هزار و ۶۰۴ کیلوگرم معدوم شد.

حمید رمضانی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشترین میزان معدوم سازی فرآورده دامی مربوط به کشتارگاه ها است.

وی افزود: هفت هزار و ۳۴ کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی ضبطی در کشتارگاه های دام و ۶۶ هزار و ۶۵۲۶ کیلوگرم فرآورده در کشتارگاه های طیور استان در بهار امسال ضبط شد.

وی با بیان اینکه در این مدت کارشناسان بر کشتار ۱۳ هزار و ۹۸ راس دام سبک و یکهزار و ۳۰۲ راس دام سنگین در کشتارگاه ها نظارت کردند اظهار کرد: با کشتار این تعداد دام، بیش از ۶۰۶ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز استحصال شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین با کشتار بیش از پنج میلیون و ۳۶ هزار قطعه مرغ، بیش از ۹ هزار ۸۵۶ تن گوشت مرغ استحصال شد.

معدو سازی چهار هزار و ۴۴ کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی مراکز عرضه

رمضانی اظهار کرد: ۱۳ هزار و ۹۴۲ نوبت بازدید از مراکز نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی استان در بهار امسال انجام که منجر به معدوم سازی چهار هزار و ۴۴ کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی شد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم فرآورده در این مدت از مراکز استان استان کشف و ضبط شد.

رمضانی اظهار کرد: ۳۳۵ تخلف بهداشتی در این مدت در بازرسی ها کشف شد که ۴۴ فقره پرونده به مراجع قضایی ارجاع و یک واحد متخلف پلمب شد.

افزایش مایه کوبی دام ها

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی درباره اقدامات در زمینه مبارزه با بیماری های اختصاصی دامی و بیماری های مشترک بین حیوان و انسان گفت: بهار امسال بیش از سه میلیون و ۹۲۱ هزار راس دام تحت پوشش قرار گرفت.

وی افزود: میزان واکسیناسیون دام ها در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش دارد و بر این اساس بیش از ۴۵ درصد پیش بینی سالانه محقق شده است.

رمضانی گفت: بهار امسال ۱۰ هزار و ۸۰۴ قلاده سگ علیه هاری مایه کوبی شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha