افزون بر ۹ هزار تن شیر خام از خراسان‌شمالی خارج شد 

بجنورد- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: ۹ هزار و ۱۸۸ تن شیر خام در پنج ماهه نخست سالجاری با مجوزهای این اداره کل از استان خارج شد.

حمید رمضانی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نبود کارخانجات لبنی فعال در خراسان شمالی سبب شده تا بخش قابل توجهی از شیر تولیدی به سایر نقاط حمل و از این استان خارج شود.

وی با بیان اینکه میزان تولید شیرخام در استان روزانه حدود ۲۵۰ تن است، افزود: ۱۰ هزار و ۸۲۷ تن شیر خام در پنج ماهه پارسال از استان خارج شد که مقصد شیرخام تولیدی استان بیشتر استان های خراسان رضوی و گلستان است.

رمضانی درباره آسیب های خروج شیر از استان گفت: این امر مشکلات زیادی به لحاظ اقتصادی برای تولید و تولیدکننده دارد، افزایش هزینه انتقال شیر خام به کارخانجات لبنی از آسیب ها است همچنین این امر سبب کاهش اشتغال و سرمایه گذاری در استان شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن خروج شیر از استان و حمل به نقاط دیگر، کیفیت بهداشتی شیر خام را به دلیل مسافت طولانی کاهش می دهد.

وی افزود: نیاز است سرمایه گذاری برای ایجاد صنایع تبدیلی توسعه یابد و کارخانجات لبنی فعال شوند که در این زمینه اطلاع رسانی انجام شده اما سرمایه گذار راغب به سرمایه گذاری در این بخش نیست.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: اکنون تنها یک کارخانه لبنی در استان فعال است.

خراسان شمالی واقع در شمال شرق کشور، قطب دامداری و دامپروری است و در این استان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی نگهداری و پرورش داده می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha