۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85532298
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روند افزایشی دما در استان بوشهر

۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۶
کد خبر: 85532298
روند افزایشی دما در استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: امروز برازجان با ۴۳ و عسلویه با ۲۸ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم ترین خنک ترین شهر این استان هستند اما از روز سه شنبه هفته جاری دمای هوا در اغلب نقاط روند افزایشی خواهد داشت.

" زهرا راستگو " روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: امروز رطوبت هوا در بندر گناوه ۷۵ درصد و در شهر جم ۱۱ درصد و در مرکز استان ۵۵ درصد ثبت شده است.

وی افزود: کیفیت دید افقی در بنادر گناوه و دیلم بدلیل ریزگردها با پنج هزار متر رسیده و در مابقی مناطق استان ۱۰ هزار متر است.

معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: با توجه به نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، در ساعاتی از امروز بعد از ظهر در ارتفاعات جنوب استان رشد ابر و وقوع ناپایداری موقت جوی دور از انتظار نیست.

راستگو ادامه داد: همچنین غبار محلی، در برخی ساعات وزش باد و در مناطق ساحلی افزایش شرجی پدیده‌های غالب پنج روز آینده هستند.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت آینده وضعیت جوی آسمان در استان بوشهر صاف گاهی کمی ابری همراه با غبار محلی، در بعضی ساعات وزش باد، در ارتفاعات جنوبی احتمال رشد ابر و وقوع ناپایداری موقت جوی خواهد بود.

راستگو افزود: جهت وزش باد در این مدت متغیر، بطور غالب جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در طول روز در فراساحل شمالی و مرکزی ۱۶ تا ۴۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: ارتفاع موج دریا نیز در مناطق جنوبی ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی متر، در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر و در فراساحل گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۱۰ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۸:۲۰ ، جزر دوم ساعت ۱۶:۲۰ و مد دوم ساعت ۲۲:۳۰ خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha