آرا مردم استان بوشهر به تفکیک داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: ۴۶۰ هزار و ۴۲ نفر در استان بوشهر معادل ۵۷.۱۲ درصد از واجدین شرایط در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

به گزارش ایرنا؛ «اکبر پورات» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در استان بوشهر از مجموع ۴۶۰ هزار و ۴۲ رای ماخوذه، سعید جلیلی ۲۲۸ هزار و ۸۱ رای و مسعود پزشکیان ۲۱۹ هزار و ۸۴۳ رای کسب کردند و ۱۲ هزار و ۱۱۸ رای نیز باطله بود.

وی اضافه کرد: در شهرستان بوشهر از مجموع ۱۰۳ هزار و ۱۱۲ رای ماخوذه، سعید جلیلی ۴۷ هزار و ۶۷۹ رای و مسعود پزشکیان ۵۲ هزار و ۲۰۹ رای کسب کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد: در شهرستان گناوه از مجموع ۳۵ هزار و ۲۱۳ رای ماخوذه، سعید جلیلی ۱۴ هزار و ۳۹۹ رای و مسعود پزشکیان ۲۰ هزار و ۴۴ رای کسب کردند.

وی افزود: در شهرستان دیلم از مجموع ۱۵ هزار و ۹۱ رای ماخوذه، سعید جلیلی هفت هزار و ۲۷۲ رای و مسعود پزشکیان هفت هزار و ۲۷۲ رای کسب کردند.

آرا مردم استان بوشهر به تفکیک داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

پورات ادامه داد: در شهرستان دشتستان از مجموع ۱۰۱ هزار و ۱۷۵ رای ماخوذه، سعید جلیلی ۵۷ هزار و ۱۲ رای و مسعود پزشکیان ۴۱ هزار و ۵۱۷ رای کسب کردند.

بیشتر بخوانید

۵۷.۱۲ درصد بوشهری‌ها در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند

خلق حماسه‌ای جدید در بوشهر با مشارکت گسترده مردم در انتخابات

حضور بوشهری‌ها در دور دوم انتخابات باشکوه است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در شهرستان دشتی از مجموع ۴۲ هزار و ۹۰۷ رای ماخوذه، سعید جلیلی ۲۶ هزار و ۳۴ رای و مسعود پزشکیان ۱۵ هزار و ۹۹۸ رای کسب کردند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان تنگستان از مجموع ۳۷ هزار و ۱۱۸ رای ماخوذه، سعید جلیلی ۲۱ هزار و ۷۹۸ رای و مسعود پزشکیان ۱۴ هزار و ۴۲۹ رای کسب کردند.

پورات گفت: در شهرستان کنگان از مجموع ۳۵ هزار و ۶۶۶ رای ماخوذه، سعید جلیلی ۱۶ هزار و ۷۶۶ رای و مسعود پزشکیان ۱۷ هزار و ۸۹۰ رای کسب کردند.

وی افزود: در شهرستان دیر از مجموع ۲۸ هزار و ۹۹۳ رای ماخوذه، سعید جلیلی ۱۶ هزار و ۹۸۰ رای و مسعود پزشکیان ۱۱ هزار و ۳۵۹ رای کسب کردند.

آرا مردم استان بوشهر به تفکیک داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد: در شهرستان جم از مجموع ۲۸ هزار و ۲۴۱ رای ماخوذه، سعید جلیلی ۱۱ هزار و ۲۹۱ رای و مسعود پزشکیان ۱۶ هزار و ۲۷۹ رای کسب کردند.

وی اضافه کرد: در شهرستان عسلویه از مجموع ۳۲ هزار و ۵۲۶ رای ماخوذه، سعید جلیلی هشت هزار و ۸۵۰ رای و مسعود پزشکیان ۲۲ هزار و ۶۷۱ رای کسب کردند.

به گزارش ایرنا، رای‌گیری دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت روز پانزدهم تیرماه در ۷۹۰ شعبه ثابت و سیار این استان آغاز شد و از مجموع شعب اخذ رای، ۵۶۵ شعبه ثابت و ۲۲۵ شعبه سیار برای اخذ آرای مردم استان بوشهر در این دوره از انتخابات در نظر گرفته شده است.

از این تعداد ۴۷۱ شعبه شهری و ۳۱۹ شعبه روستایی هستند که نکته قابل توجه آن افزایش شمار شعبه‌های رای‌گیری برای تسهیل در فرایند رای‌گیری از هم استانی‌ها است.

از مجموع یک میلیون و ۱۶۳ هزار و ۴۰۰ نفر واجد شرایط رای استان بوشهر در این دوره از انتخابات ۸۰۶ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط رای هستند که از این تعداد ۴۳۲ هزار و ۲۸۶ نفر مرد و ۳۴۷ هزار و ۵۶ نفر زن هستند.

هفت هزار و ۲۵۰ نفر امور انتخابات را در استان بوشهر برعهده دارند.

شورای نگهبان اسامی ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که بر اساس حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف با یکدیگر رقابت می‌کنند که با انصراف زاکانی و قاضی زاده هاشمی رقابت در روز جمعه هشتم تیرماه انجام و در نهایت "مسعود پزشکیان" و "سعید جلیلی" به دور دوم راه یافتند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور امروز در جمع خبرنگاران نتایج نهایی شمارش چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به این شرح اعلام کرد: مجموع آرای اخذ شده در کل شعب داخل و خارج از کشور ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ است که بر این اساس، مسعود پزشکیان با ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ نفر اول و رئیس جمهور منتخب مردم ایران شد و سعید جلیلی نیز موفق به اخذ ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha