۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۴۶
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85532592
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پنج شکارچی پرنده «هوبره» در خواف بازداشت شدند

۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۴۶
کد خبر: 85532592
پنج شکارچی پرنده «هوبره» در خواف بازداشت شدند

خواف-ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست خواف گفت: پنج شکارچی غیرمجاز پرنده در معرض خطر انقراض (هوبره) در این شهرستان، بازداشت شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست خواف، سعید شفیعیان روز یکشنبه افزود: با دستگیری پنج نفر متخلف شکار و صید پرنده هوبره توسط ماموران یگان حفاظت این اداره در دو پرونده مجزا، قاضی دادگاه این شهرستان آن‌ را در یک پرونده به تحمل حبس و در پرونده‌ای دیگر به پرداخت ۳۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی مجازات و محکوم کرد.

وی بیان کرد: خواف از جمله مهم ترین زیستگاه‌های پرنده هوبره در کشور به شمار می رود و متخلفان دستگیر شده به طمع زنده گیری و قاچاق آن در عرصه‌های طبیعی این شهرستان اقدام به نصب تله کرده بودند که با گزارش مردمی و علاقه‌مندان طبیعت دستگیر و به محاکم قانونی و قضایی سپرده شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خواف افزود: در یک پرونده که متخلفان صید و شکار پس از فرار و تعقیب مامورین دستگیر شدند، مشخص شد در دام‌های کارگذاری شده یک هوبره نیز تلف شده است که متخلفان هر کدام ضمن تحمل یک سال حبس، نسبت به پرداخت ضرر و زیان وارده به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال نیز ملزم شدند.

شفیعیان افزود: در پرونده دیگری نیز سه نفر متخلف در محل نصب تله‌های خود در عرصه‌های طبیعی این شهرستان به دام مامورین افتادند که ۲ نفر از متهمان هر کدام به پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال و متهم سوم به پرداخت ۱۵۰ میلیون ریال محکوم شدند.

شهرستان خواف از حیث پهنه طبیعی، بزرگترین شهرستان خراسان رضوی محسوب می‌شود و در ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد مرکز این استان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha