۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85532963
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۳۰۰ دستگاه پنل خورشیدی به عشایر خراسان‌شمالی واگذار شد

بجنورد-ایرنا- مدیر دفتر برنامه ریزی و بودجه شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌شمالی گفت: ۳۰۰ دستگاه پنل خورشیدی قابل حمل امروز (دوشنبه) در آیینی به خانوارهای عشایری استان واگذار شد.

سید ابوالفضل راه چمنی در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با تحویل این پنل های خورشیدی قابل حمل، یکهزار و ۵۰۰ نفر از خانوارهای عشایری از برق بهره مند شدند.

وی قیمت هر دستگاه پنل خورشیدی قابل حمل را ۲۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این پنل های خورشیدی با مشارکت اداره کل امور عشایری استان تهیه شده است.

راه چمنی تصریح کرد: این پنل های خورشیدی شامل منبع تغذیه و کابل هایی است که به راحتی قابل حمل و استفاده برای عشایر خواهد بود.

وی افزود: عشایر واجد شرایط استان تنها با پرداخت ۱۰ درصد مبلغ کل دستگاه ها را دریافت خواهند کرد، همچنین قدرت هر یک از این سامانه های خورشیدی ۱۰۰ وات است که به کمک آن حداقل چهار لامپ چادر عشایر روشن خواهد شد.

مدیر دفتر برنامه ریزی و بودجه شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌شمالی تصریح کرد:‌ این شرکت در سال گذشته نیز ۸۵۰ دستگاه سامانه خورشیدی به عشایر استان تحویل داده است.

به گزارش ایرنا، سه هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری استان کوچ رو هستند که شماری از آنان موفق به دریافت پنل خورشیدی شده اند.

خراسان شمالی ۳۰ هزار عشایر دارد که با داشتن بیش از ۷۰۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند و به طور میانگین ۲۵ درصد از گوشت قرمز این استان نیز از سوی عشایر تامین می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha