کشف قاچاق کالا در خراسان‌شمالی ۱۴۷ درصد افزایش یافت 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان شمالی گفت: میزان کشف قاچاق کالا در استان در بهار امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴۷ درصد افزایش یافت.

محمد اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان جریمه های پرونده های قاچاق نیز در بهار امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۸۸ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا با هدف حمایت از تولید و حمایت از سلامت مردم انجام می شود، افزود: دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان فعال است و در یک سال گذشته نسبت به سال ماقبل فعالیت های آن گسترده تر شده است.

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: محکومیت های قاچاق در استان در یک سال گذشته نسبت به مدت مشابه ۲۲۹ درصد، کشف بنزین قاچاق ۵۰ درصد، کشف نفت سفید سه هزار و ۵۰۰ درصد و کشف نفتگاز ۶۰ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه کشف کالاهای قاچاق که تولید مشابه داخل دارد نیز در این مدت ۹۶ درصد افزایش دارد، گفت: انجام اقدامات در زمینه پیشگیری و مبارزه با قاچاق محصولات کشاورزی ۵۵ درصد و انجام برنامه های فرهنگی و اجتماعی نیز ۱۰۰ درصد افزایش دارد.

اسماعیلی افزود: اقدامات برای مبارزه با قاچاق کالا در همه حوزه های تبلیغی و فرهنگی و کشفیات افزایش یافته است اما موثرترین شیوه مبارزه با این پدیده، اقدامات فرهنگی و عدم اقبال از کالاهای قاچاق است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha