سایت‌های مصنوعی غواصی در کیش از فشار به مرجان‌های طبیعی کاسته است

کیش- ایرنا- سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر ضرورت توجه به مسائل زیست محیطی گفت: ایجاد سایت‌های غواصی مصنوعی از فشار بر مرجان‌های طبیعی دریای کیش می‌کاهد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، امین میرزایی در گفت و گو با خبرنگاران ایجاد سایت غواصی مصنوعی را از اقدامات ارزشمند اداره محیط زیست در کیش دانست و اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا در همکاری با کلوپ‌های تفریحی دریایی و با توسعه سایت‌های غواصی مصنوعی، از فشار گردشگری بر سایت های مرجانی طبیعی غواصی کاسته شود.

وی تلاش برای حفاظت از مرجان‌ها و تکثیر آن‌ها طی سال‌های اخیر را از مهمترین اقدامات مرکز بوم شناسی کیش عنوان کرد.

میرزایی با بیان اینکه ظرفیت‌های محیط زیستی کیش می‌تواند یک نقطه قوت در حوزه گردشگری مورد بهره برداری قرار گیرد، افزود: استفاده از ظرفیت محیط زیست در توسعه گردشگری نباید منجر به تخریب آن شود؛ ما معتقدیم که من سرمایه گذاری در این حوزه و حفاظت از محیط زیست باید از این ظرفیت در توسعه اقتصادی و جذب سرمایه گذاری استفاده کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا ایجاد موزه زیست محیطی در مرکز بوم شناسی کیش در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی همچنین انجام پژوهش‌های شاخص زیست محیطی در مرکز بوم شناسی جزیره را یکی از نقاط قوت و حائز اهمیت برای حفاظت از محیط زیست دانست و خواستار میزبانی از دانش آموزان برای ارائه آموزش‌های زیست محیطی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha