۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۸
کد خبر: 85533249
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جدال ۱۳ نامزد برای یک صندلی داغ ریاست هیات فوتبال فارس

۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۸
کد خبر: 85533249
* حمیدرضا خلیقی
جدال ۱۳ نامزد برای یک صندلی داغ ریاست هیات فوتبال فارس

شیراز-ایرنا- پس از ابطال مجمع انتخاباتی و پرچالش هیات فوتبال فارس توسط دادستان که در تاریخ ماندگار شد،‌ فوتبال بیمار فارس دوباره به دوره سرپرستی بازگشت و برای نشستن بر کرسی داغ این هیات ابتدا ۱۶ نفر ثبت نام کردند و در نهایت ۱۳ نفر جواز شرکت در مجمع را دریافت کردند.  

به گزارش خبرنگار ایرنا استقبال بی سابقه برای تصدی صندلی داغ حافظیه در حالی صورت می گیرد که هم اینک شماری از هیات های ورزشی فارس مدت هاست به صورت سرپرستی اداره می شود اما استقبال چندانی برای ثبت نام صورت نمی گیرد که علت دارد.

شهرت، ثروت و فسادی که برملا شد
زمانی که برای ریاست هیات فوتبال اینقدر داوطلب وجود دارد که برای رسیدن به آن به در و دیوار می کوبند و از هر حربه حتی ناصواب استفاده می کنند که این امر نشانگر خاص بودن این رشته جذاب و پرطرفدار است که هم شهرت به دنبال دارد وهم ثروث و هم فساد که اخیرا شماری از مسئولان فدراسیون فوتبال و برخی عوامل رسانه ها بازداشت شدند و حال که این پرونده بر ملا شده این امیدواری وجود دارد که ریشه فساد در فوتبال خشکانده شود نه اینکه پرونده آن به بایگانی سپرده شود.

تعارف ، رفاقت و باند بازی را کنار بگذارید

اگر قراراست فساد در فوتبال ریشه کن شودباید این پرونده به سرانجام برسد و پای کسانی هم که به میان آمدند بدون تعارف و رفاقت و باند بازی از بالا به پایین با آن برخورد قاطع صورت گیرد و عاملان و آمران را به مردم معرفی کنند و برای همیشه و بدون تبصره کنار گذاشته شوند.

جدال ۱۳ نامزد برای یک صندلی داغ ریاست هیات فوتبال فارس

داستان هیات فوتبال فارس چیست ؟

۱۶ مهرماه ۱۴۰۱ دوره چهار ساله دوم ریاست غلامعلی هنرپیشه بر هیات فوتبال فارس پایان یافت اما پیش از آن از سوی هیات فوتبال فراخوان برای ثبت نام داوطلبان انجام گرفت و متعاقب آن ۱۳ نفر ثبت نام کردند، ضمن اینکه فوتبال تنها رشته ای است که برای فراخوان طبق اساسنامه راسا اقدام می کنند در حالی که دیگر رشته ها وظیفه فراخوان بر عهده اداره کل ورزش و جوانان است.

کمیته سه نفره تعیین صلاحیت کاندیدا زیر سوال رفت

پس از اینکه مهلت ثبت نام به پایان رسید، کار صلاحیت کاندیداها توسط کمیته سه نفره شامل ۲نماینده هیات فوتبال و یک نماینده از اداره کل ورزش و جوانان شروع به کار کرد، اما این پایان کار نبود چرا که برخی از کاندیداها و اداره کل بر غیر قانونی بودن کمیته سه نفره طبق اساسنامه معترض شدند و حتی کار به شکایات مختلف در نهادهای بالا دستی کشید برای همین هم انتخابات هیات فوتبال فارس در موعد مقرر برگزار نشد.

مجمعی که باطل شد و به تاریخ پیوستٰ، ماجرا چه بود؟

مجمع انتخابی هیات فوتبال فارس دوم اسفندماه ۱۴۰۱ با حضور رئیس فدراسیون فوتبال و اعضای مجمع در شیراز برگزار شد اما این پایان ماجرا نبود چرا که این مجمع با چالش های زیادی روبرو شد.
در این انتخابات از یک سو عده ای ازاعضای مجمع به دنبال حضور نامزدی بودند که صلاحیتش به تایید رسیده بود، از سوی دیگر تعدادی از اعضا نمی خواستند این نامزد در مجمع شرکت کند به همین منظور رای گیری به صورت شفاهی در۲ نوبت برگزار شد درنهایت با رای شفاهی مجمع، نفر ششم اجازه شرکت پیدا نکرد.

جدال ۱۳ نامزد برای یک صندلی داغ ریاست هیات فوتبال فارس

ابعاد تازه، آغاز ماجرای جدید

عاقبت پس از کش و قوس های فراوان مجمع پرچالش برگزار و حسین قنبری با ۴۱ رای از مجموع ۵۵ رای اخذ شده برای مدت چهار سال به عنوان رئیس هیات فوتبال فارس انتخاب شد اما این بار انتخابات وارد ابعاد تازه تری شد.

پس از رد نامزد ششم ماجرا ابعاد تازه ای پیدا کرد و این شخص در برنامه زنده فوتبال برتر شبکه سه دست به افشا و انتشار فایل صوتی زد و پای رشوه به میان کشیده شد و متعاقب آن هم دادستان انقلاب شیراز به عنوان مدعی العموم وارد ماجرا شد هر چند این مسئله با پا درمیانی پیشکسوتان ختم به خیر شد اما در تاریخ فوتبال فارس به یادگار باقی ماند.

ابطال انتخابات تاریخ ساز

چهارم مهرماه سال ۱۴۰۲ بود که مدیر کل وقت ورزش و جوانان فارس در مصاحبه با خبرنگار ایرنا ، ابطال مجمع هیات فوتبال فارس توسط شعبه ۲۵ دادگاه تجدید نظر شیرازبه دلیل ناکافی بودن مدارک ‌را بیان کرد و متعاقب آن هم اداره کل چند نفر را به عنوان سرپرست جدید به فدراسیون اعلام کرد اما فدراسیون فوتبال زیر بار افراد معرفی شده نرفت و حسین قنبری را به سمت سرپرست معرفی کرد تا از ریاست هیات به سرپرستی بسنده کند و به دنبال فرایند مجمع جدید باشد.

۱۶ نامزد جدید، داوران بیشترین اشتیاق، نامزدهای مجازی

به دنبال فراخوان هیات فوتبال فارس وپایان آن در نهایت ۱۶ نفر ثبت نام کردند که در بین آنها شماری زیادی داوران دیده می شود که اشتیاق خود را برای نشستن بر کُرسی داغ هیات نشان می دهد اما پیش از اعلام اسامی نامزدها برخی افراد در شبکه اجتماعی برای مطرح شدن شماری از افراد چسبیده به فوتبال با بوقچی های خود چندین نفر را معرفی کردند که نامی از آنها در بین ۱۶ نفر وجود نداشت زیرا آنها می خواستند با کارنامه ضعیفی که دارند همچنان مطرح بمانند.

۱۳ نفر باقی ماندند

اما دبیر هیات فوتبال فارس روز دوشنبه ۱۸ تیر ماه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت:‌ ابتدا ۱۶ نفر ثبت نام کردند که پس از فرایند بررسی صلاحیت کاندیدا ها،‌ حسین امیری که داور فعال فوتسال است طبق آیین نامه نتوانست شرکت کند و ۲ نفر هم با حمایت از یک کاندیدا انصراف دادند تا مجمع انتخابی رییس هیات فوتبال فارس با ۱۳ نفر داوطلب برگزار شود.

علی اکبر سلطانی ادامه داد:‌ مجمع هیات فوتبال فارس روز چهارشنبه بیستم تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۰ و سی دقیقه در هتل بین الحرمین برگزار می شود و ازآنجا که انتخابات فوتبال فارس متاسفانه به دلیل سو ء تفاهم هایی در گذشته با چالش مواجه شده از این رو این انتخابات برای فدراسیون بسیار مهم است برای همین هم مهدی تاج رئیس فدراسیون در مجمع شرکت می کند.

وی اضافه کرد:‌ علیرضا یگانه ،اصغر روشن ضمیر، اشکان کاظمی، حسین قنبری، هادی مسلمی، رسول فلاح، کاووس عباسی، عبدالکریم نباتی، حمیدرضا زارعی، سیدکمال پاک فطرت، مهدی شاه علی، حیدر شکور و ظهراب گوهری افرادی هستند که برای تصدی ریاست هیات فوتبال فارس تا این لحظه باقی مانده اند.

به گزارش ایرنا، ۵۱ هیات ورزشی در فارس فعال است که حدود ۱۴ هیات به صورت سرپرستی اداره می شود و این امر یک چالش جدی برای فارس محسوب می شود چرا که برخی رشته ها بیش از ۲ سال است که به صورت سرپرستی اداره می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha