کیاپاشا: دستگاه قضایی در حال رسیدگی به فساد در فوتبال است/ سقف بودجه برای همه یکسان نیست

تهران - ایرنا - بازرس کل امور ورزش سازمان بازرسی کل کشور در خصوص همکاری این سازمان و فدراسیون فوتبال در پرونده فساد در فوتبال گفت: دستگاه قضایی در حال رسیدگی است. به ما هم اگر گزارشی برسد، کارمان را انجام می‌دهیم.

به گزارش ایرنا، نشست سالانه مدیران‌عامل باشگاه‌های فوتبال ایران و دپارتمان صدور مجوز باشگاهی امروز (دوشنبه) با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در محل آکادمی ملی فوتبال برگزار شد.

لقمان کیاپاشا در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران در خصوص پرونده باشگاه مس رفسنجان اظهار داشت: اجرای یک دستورالعمل یا یک مقررات تنها با یک مرجع با فدراسیون فوتبال نمی‌تواند باشد. همه اشخاص در باشگاه‌ها و حتی رسانه‌ها هم مسئول هستند که می‌توانند مواردی که می‌بینند را با مستندات ارائه کنند و سازمان بازرسی با اختیاراتی که در اختیار دارد به موضوع رسیدگی و به مراجع قضایی گزارش می‌کند.

وی همچنین در خصوص نشست سالانه مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری نیز گفت: در خصوص باشگاه‌هایی که مجوز حرفه‌ای گرفتند و شرایطی که کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا برای باشگاه‌ها در نظر گرفته بودند در این جلسه مواردی مطرح و از باشگاه‌هایی که معیارها و شرایط را رعایت کردند تقدیر شد.

کیاپاشا ادامه داد: موضوع دیگر مربوط به اجرای دستورالعمل سقف بودجه باشگاه‌ها بود که مدیران عامل باشگاه‌ها قبلاً نظرات خود را به فدراسیون داده بودند و در این جلسه هم آن را گوش کردیم و توضیحاتی را هم درباره این دستورالعمل و نظارت بر آن مطرح شد که اگر باشگاهی آن را رعایت نکرد چطور برخورد شود.

بازرس کل امور ورزش سازمان بازرسی کل کشور در مورد سقف بودجه لیگ برتر برای باشگاه‌هایی که در لیگ نخبگان حضور دارند، عنوان کرد: باشگاه‌هایی که در لیگ نخبگان حضور دارند بودجه بیشتری دارند و با بقیه سقف یکسانی ندارند. حتی تیمی که قهرمانی لیگ برتر شده هم یک سقف بیشتر دارد و این‌طور نیست که برای همه یکسان باشد.

وی در خصوص برخی موارد مانند هایجک یک بازیکن در نقل و انتقالات با ۱۰۰ میلیارد تومان، توضیح داد: مستند نیست. اگر مستندی دارید ارائه کنید. مسائلی که رعایت نشده، رسیدگی شده است. اینکه کمیته‌های قضایی فدراسیون فوتبال چه تصمیماتی برای مجازات تخلفات می‌گیرند دیگر با ارکان قضایی است اما تخلفات رسیدگی شده و حتی نام سه، چهار باشگاه مطرح شد که به کسر امتیاز هم منجر شد اما در تجدید نظر تبدیل به جریمه شد. در اصلاحیه‌ای که برای سه فصل آینده انجام شده کسر امتیاز لحاظ شده و اگرچه امتیازات بازگشته اما باشگاه‌هایی که جریمه شده بودند جرایم خود را پرداخت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha