مشکل آلودگی آب رضوانشهر به عنوان علت مسمومیت شهروندان، رفع شد

رشت - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مسمومیت تعدادی از شهروندان رضوانشهری گفت: طغیان آب در جریان بارش‌های اخیر و فرسودگی شبکه آبرسانی در رضوانشهر منجر به آلودگی آب شده بود که پس از شناسایی علت، مشکل برطرف شد.

دکتر سید محمود رضوانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به‌ فرسودگی شبکه آب آشامیدنی و طغیان روز هشتم تیرماه؛  بروز علائم بالینی در بیماران و پراکندگی موارد در شهر احتمال آلودگی آب را تقویت می‌کرد و بر این اساس بلافاصله با هماهنگی مسئولان مربوطه نسبت به حل مساله اقدام عملی صورت گرفت.

وی افزود: از ساعات اولیه جمعه هشتم تیرماه مواردی با علائم مشکلات گوارشی عموما شامل؛ تهوع، استفراغ، دل درد به بیمارستان شهدای رضوانشهر مراجعه کردند که به تدریج بر این تعداد افزوده شد به طوری که در میانه روز به عنوان یک مساله مهم در شهرستان رضوانشهر و ستاد معاونت بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، ۴۰۰ نفر شمار مسمومان در رضوانشهر؛ علت همچنان در دست بررسی است.

وی در توضیح علت مسمومیت شهروندان رضوانشهری اظهار کرد: بعد از دریافت افزایش گزارش مسمومیت‌ها در همان روز نخست تیم بهداشتی از ستاد گیلان و شبکه بهداشت و درمان رضوانشهر وارد عمل شدند و با توجه به سوابق قبلی، قدمت نسبتا زیاد شبکه‌های آب شرب و بارش‌های شدید باران (هفتم تیر) بیشترین احتمال مسمومیت، به آلودگی آب شرب داده شد.

وی اظهار کرد: بر این اساس با توجه به موارد زیاد مسومیت منتظر نتایج آزمایشگاهی ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت نماندیم و در همان روز با هماهنگی اداره آب و فاضلاب گیلان و شهرستان رضوانشهر وارد عمل شدیم و اقدامات مناسب برای بهسازی وضعیت شبکه آب شرب انجام و مشکل رفع شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد: در واقع با توجه به این شواهد و نتایج طغیان آب و فرسودگی شبکه آبرسانی در رضوانشهر زمینه‌ آلودگی آب را فراهم کرده بود که اکنون مشکل مرتفع شد.

وی بیان کرد: حساسیت مردم و مسئولان رضوانشهر از فرماندار تا سایر مسئولان ادارات و دستگاه‌های مختلف شهرستان سبب شد که خیلی زود این مشکل شناسایی و اقدامات موثر و مناسبی برای حل آن انجام شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اضافه کرد: در مدت ۱۱ روز گذشته تعداد موارد مراجعان شیب تند نزولی پیدا کرده و تعداد مبتلایان و موارد مسمومیت به حدی رسیده که می‌توان اعلام کرد بحرانی در منطقه رضوانشهر وجود ندارد.

وی تصریح کرد: هرچه همچنان هر روز مراجعات موردی به تعداد کمتر از انگشتان یک دست با علائم گوارشی انجام می‌شود اما این حد مراجعه با توجه به شرایط فصلی و گرمای این روزها پذیرفته ‌است.

دکتر رضوانی بیان کرد: براین اساس به طور قاطع می‌توان گفت که مشکل شهرستان رضوانشهرمرتفع شده و اکنون در این شهر مساله ای جدی به دلیل بیماری گوارشی و مساله ناشی از آلودگی آب که مردم مراجعه داشته باشند، وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیش از این در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۹۷ نفر به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، گغته بود: علت مسمومیت شهروندان رضوانشهری همچنان در دست بررسی است و تا اعلام نتایج بررسی‌ها نمی‌توان اظهارنظر قطعی کرد.

بیشتر بخوانید:

۴۰۰ نفر شمار مسمومان در رضوانشهر؛ علت همچنان در دست بررسی است

۲۶۰ مسموم رضوانشهری ترخیص شدند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha