جلالی: مدیرفنی یکی از الزامات فیفا است/ به فوتبال اسپانیا شبیه هستیم

تهران- ایرنا- مدیر توسعه و پیشرفت فوتبال با اشاره به نقش مهم کلیدی این حوزه، گفت: فیفا بر روی مدیریت توسعه و پیشرفت فوتبال تاکید بسیار دارد و نقش و شیوه فعالیت آن هم مشخص شده است.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، مجید جلالی در نشست خبری خود تصریح کرد: جایگاه مدیریت و توسعه، موضوعی جدید است که فیفا به کشورهای عضو در خصوص آن تاکید کرده و باید بر اساس آن حرکت کرد.

وی ادامه داد: هویت تکنیکال دایرکتور در اساسنامه فدراسیون دیده نشده و باید به آن جایگاه داد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان تاکید کرد: برای اجرای دستورالعمل فیفا، پس از ترجمه آن را در اختیار سایر استان‌ها قرار می‌دهیم. البته موانعی در راه است که باید برطرف شود.

مدیر توسعه فدراسیون فوتبال، گفت: هویت مدیر فنی در اساسنامه فدراسیون دیده نشده و جایی هم در چارت فوتبال ندارد. ما باید این هویت را شکل داده که بر اساس آن کلیدی‌ترین موضوعات در توسعه و پیشرفت فوتبال طراحی، اجرا، نظارت و ارزیابی شود. باید وضعیت را کاملاً تحلیل و بررسی کنیم تا ببینیم چه فرصت‌ها و تهدیدهایی پیش روی ماست. بعد از آن به مرحله پیاده‌سازی برنامه می‌رسیم و لازم است که هرساله عملکرد خودمان را ارزیابی کنیم.

جلالی گفت: ۱۶ کارگروه متشکل از ۱۵۰ نفر از نخبگان و فرهیختگان فوتبالی حدود ۶ ماه داده‌هایی را به دست آوردند که آن را در کارگروه ویژه‌ متشکل از ۱۶ نفر از برجسته‌ترین کارشناسان به ارزیابی گذاشتیم. ۶ کشور دنیا را بررسی کردیم تا شاخصه‌های آنها را بدانیم. در ایران بیش از ۴۰ هزار مربی داریم اما چه ایرادی دارد این تعداد کمتر شده اما کیفیت کار را بالا ببریم؟‌ اگر این امکان وجود داشته باشد با هماهنگی فیفا، مردادماه همایشی برای همه سرمربیان تیم‌های ملی و لیگ برتری خواهیم داشت که در ان آرسن ونگر به‌صورت آنلاین حضور خواهد داشت.

وی ادامه داد: کارگروهی را تشکیل دادیم که بررسی کنیم DNA فوتبال ما به کدام کشورها نزدیک است تا با آنها ارتباط بگیریم که اسپانیا به ما خیلی نزدیک تشخیص داده شد.

مدیر فنی فدراسیون فوتبال درباره احتمال تداخل‌ در برنامه‌ها، گفت: وقتی نهادی تشکیل می‌شود و کار این نهاد پیش‌ از آن توسط نهادی دیگر انجام شده است، تداخل در وظایف پیش خواهد آمد که این هماهنگی زمان‌بر خواهد بود. برنامه‌های متعددی داریم که روی آن کار می‌کنیم به عنوان مثال طرحی به‌عنوان فرهنگستان فوتبال ایران را مد نظر داریم که در دورافتاده‌ترین روستاها اجرایی خواهد شد و نیازمند حمایت سایر وزارتخانه‌ها هم هستیم.

وی درباره لزوم رسیدگی به دوره‌های مربیگری تصریح کرد: دوره‌های مربیگری ما بیشتر جنبه نظری دارد، اما نیازمند مربیانی هستیم که باید در زمین کیفیت داشته باشند. همه چیز را در تغییر نظام آموزشی مربیان آماده کرده‌ایم و می‌دانیم سر و صدا خواهد داشت. وقتی ۱۰ هزار نفر در کلاس D آسیا شرکت می‌کنند، ۹ هزار نفر می‌توانند مدرک A بگیرند. در طرح جدید اما این عدد به ۱۵۰ نفر می‌رسد.

مدیر فنی فدراسیون فوتبال ادامه داد: مهدی تاج با دلایل موجه گفت وارد داوری و تیم ملی بزرگسالان نشویم. تیم ملی در دو سال آینده مجبور به اعمال تغییرات زیاد دارد و این تغییر انجام می‌شود. با قلعه‌نویی جلسه داشتیم و گفتیم تیم امید با همان شرایط سنی به تیم «ب» تبدیل شود. با این حال تیم امید زیرمجموعه کمیته ملی المپیک هم محسوب می‌شود. اگر تیم «ب» در فیفادی‌ها طی سه سال اردو داشته باشد، دچار مشکل نمی‌شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha