شرایط جوی هرمزگان ناپایدار می‌شود

۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۸:۳۲
کد خبر: 85533865
شرایط جوی هرمزگان ناپایدار می‌شود

قشم - ایرنا - رییس اداره هواشناسی قشم گفت: آسمان استان هرمزگان در روز جاری تا قسمتی ابری می‌شود و از بعدازظهر و اوایل شب ناپایداری‌های جوی و دریایی و تقویت ابرهای همرفتی افزایش می‌یابد.

محمد کاملی دیرستانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: طبق تحلیل نقشه ها و مُدل های هواشناسی روز جاری، در این شرایط جوی انتظار رگبار باران، آذرخش، افزایش باد و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه های فصلی در برخی بلندی ها و نقاط مستعد استان وجود دارد که این وضعیت با شدت و ضعف تا بعدازظهر پنجشنبه نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی در دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس پیش بینی می شود و دریا نیز به ویژه در تنگه هرمز، مواج خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: بر پایه نقشه ها و مدل های هواشناسی، بیشینه سرعت باد به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱۵۰ سانتی متر خواهد رسید که توصیه می شود شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای آمد و شد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: همچنین با توجه به این شرایط جوی توصیه می شود هم استانی ها از صعود به بلندی ها و قرار گیری در حریم و بستر رودخانه های فصلی اجتناب کنند.

وی گفت: در سایر نقاط که شرایط بارشی مهیا نیست، بروز ناپایداری به صورت تند باد لحظه ای، گردوخاک و کاهش موقتی کیفیت هوا، محتمل خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم بیان کرد: به لحاظ دمایی در این مدت با افزایش رطوبت نسبی هوا، کاهش سه تا پنج درجه ای دمای بیشینه پیش بینی می شود.

وی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۲ درجه و ۹۰ درصد و شهر قشم را ۳۲ و ۸۸ درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha