۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۵
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85533990
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکایی‌ها مدیریت بایدن در  «اقتصاد» و «مهاجرت» را ضعیف ارزیابی کردند

تهران-ایرنا- نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد رای دهندگان آمریکایی در دو موضوع اقتصاد و مهاجرت، عملکرد جو بایدن را ضعیف می دانند و مدیریت دونالد ترامپ نامزد احتمالی جمهوریخواهان را در این دو حوزه ترجیح می دهند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، تارنمای یو اس ای تودی نوشت: در نظرسنجی مشترک این روزنامه آمریکایی و دانشگاه سافُک که بعد از مناظره بایدن و ترامپ انجام شد، بیشتر رای دهندگان واجد شرایط در آمریکا گفتند که ترامپ در دو موضوع اصلی کارزارهای انتخاباتی سال ۲۰۲۴ پیرامون اقتصاد و مهاجرت عملکرد بهتری نسبت به بایدن خواهد داشت.

این نظرسنجی اختصاصی همچنین نشان داد که رای دهندگان آمریکایی ترامپ را در مدیریت مسائل مربوط به امنیت ملی و تعامل با چین توانمندتر می دانند. با این حال بایدن امتیاز بالاتری را در خصوص تنها دو موضوع از ۶ موضوع اصلی این نظرسنجی کسب کرد که شامل مدیریت «روابط نژادی» و «مراقبت های بهداشتی» بود.

اما آنچه که به نظر می رسد چالش بیشتری را برای بایدن ایجاد کند، این بود که ۵۱ درصد رای دهندگان گفتند عملکرد ترامپ در دوران ریاست جمهوری اش بین سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ را قبول داشتند و تنها ۴۱ درصد عملکرد کنونی بایدن را تایید کردند.

یافته های این نظرسنجی به نگرانی ها درباره بحران کنونی در کارزار انتخاباتی بایدن دامن زد. این بحران همزمان با کاهش حمایت از بایدن در نظرسنجی ها و درخواست از رئیس جمهوری ۸۱ ساله آمریکا برای کناره گیری از قدرت به دنبال عملکرد ضعیفش در مناظره انتخاباتی ۱۰ روز پیش بروز کرده است.

آمریکایی‌ها مدیریت بایدن در  «اقتصاد» و «مهاجرت» را ضعیف ارزیابی کردند

نظرسنجی اخیر با مشارکت ۱۰۰۰ نفر از رای دهندگان واجد شرایط در بازه زمانی ۲۸ تا ۳۰ ژوئن (۱۰-۸ تیر) و با ضریب خطای ۳.۱ درصد انجام شد و نشان داد ترامپ با ۷۸ سال سن، با اختلاف سه نقطه ای ۴۱ در مقابل ۳۸ درصد از بایدن جلوتر است.

تقریبا ۶۰ درصد آمریکایی ها معتقدند ترامپ کسی است که «می تواند امور را به پیش ببرد» اما فقط ۴۴ درصد همین نظر را درباره بایدن داشتند. این درحالیست که به گفته آنها بایدن در تصویب قوانین در کنگره ای متفرق در خصوص مسائل آب و هوایی، تولیدات داخلی و هزینه زیرساخت ها موفقیت بیشتری کسب کرد. ترامپ وعده هایی را درباره چنین مسائلی داده بود اما نتوانست در دوره چهارساله ریاست جمهوری خود عمل کند.

بر اساس این نتایج، دو مسئله «اقتصاد» و «تورم» مهم ترین دغدغه ۳۵ درصد از رای دهندگان است در رتبه بعدی «تهدیدها علیه دموکراسی» قرار دارد که نگرانی ۲۱ درصد رای دهندگان آمریکایی را تشکیل می داد. مهاجرت، موضوع نگران کننده ۱۹ درصد، موضوع سقط جنین ۹ درصد و وجود «دیوان عالی متوازن» در کشور مسئله نگران کننده ۷ درصد از رای دهندگان عنوان شد.

با وجود رونق بازار کار، کاهش بیکاری و وضعیت مطلوب بازار سهام در دولت بایدن، آمریکایی ها با اختلاف ۵۴ در برابر ۴۰ بر این باور بودند که عملکرد اقتصادی ترامپ در مدیریت اقتصاد بهتر از بایدن خواهد بود.

رای دهندگان همچنین با اختلاف ۵۳ در برابر ۴۰ اعتماد بیشتری به ترامپ در مدیریت مسئله مهاجرت داشتند. در حوزه امنیت ملی ۵۲ درصد به ترامپ و ۴۲ درصد به بایدن رای دادند.

در رابطه با تعامل با چین، ترامپ با ۵۱ درصد از بایدن با ۴۱ درصد جلو افتاد. اما از نظر رای دهندگان آمریکایی، عملکرد بایدن در مدیریت روابط نژادی با ۵۱ درصد در مقابل ۴۱ درصد و در حوزه مراقبت های بهداشتی با ۵۰ درصد در مقابل ۴۰ درصد بهتر از ترامپ است.

آمریکایی‌ها مدیریت بایدن در  «اقتصاد» و «مهاجرت» را ضعیف ارزیابی کردند

در این نظرسنجی از شرکت کنندگان سوال نشد که به نظر آنها کدام نامزد انتخاباتی برای حمایت از دموکراسی مجهزتر است؛ موضوعی که کارزار تبلیغاتی بایدن در محور تلاش های رئیس جمهور برای انتخاب مجدد قرار داده است.

این نظرسنجی همچنین درباره موضوع انتخاب جایگزین برای بایدن به عنوان نامزد دموکرات ها نشان دادکه ۴۱ درصد دموکرات ها گفته اند به دنبال نامزد جایگزین هستند.

تنها ۱۴ درصد جمهوریخواهان و ۱۲ درصد ازحامیان ترامپ گفتند حزب جمهوریخواه باید جایگزینی برای ترامپ به عنوان نامزد این حزب پیدا کند.

با این حال بسیاری از دموکرات ها و رای دهندگان مستقل مخالف ترامپ گفتند از حمایت از بایدن خرسند هستند.

آمریکایی‌ها روز سه شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha