ژنرال رژیم صهیونیستی: نتانیاهو متوقف نشود؛ جنگ منطقه‌ای به راه می‌اندازد

تهران- ایرنا- «اسحاق بریک» ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی با اذعان به گرفتار شدن نظامیان صهیونیست در نوار غزه و انتقاد از عملکرد «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم گفت: اسرائیل از پیروزی بر فلسطینی ها ناتوان است و باید به شکست از حماس اعتراف کند و اگر نتانیاهو متوقف نشود، اسرائیل را وارد جنگ منطقه ای خواهد کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری «سما» بریک افزود: در شرایط کنونی، اسرائیل بر حماس پیروز نمی شود، باید به شکست اعتراف کنیم زیرا ادامه جنگ نیز کمکی به پیروزی نمی کند بلکه شکست را سنگین تر می کند.

وی اضافه کرد: اسرائیل نمی تواند به هیچ کدام از اهداف اعلام شده جنگ دست یابد زیرا در ۲۰ سال گذشته ۶ لشکر از ارتش خود را کاهش داده است و نیروی کافی برای جنگیدن ندارد.

بریک با اشاره به سازماندهی رزمندگان مقاومت در مناطقی از نوار غزه که ارتش رژیم صهیونیستی از آنجا عقب نشینی می کند، اظهار داشت: ارتش به مناطقی در نوار غزه حمله می کند که بارها آنجا را اشغال و سپس از آنجا عقب نشینی کرده است و در این یورش های بی هدف فقط خون نظامیان را هدر می دهیم.

این ژنرال بازنشسته گفت: ارتش نمی تواند حماس را شکست دهد، زیرا حماس به سطح پیش از جنگ بازگشته و جوانان داوطلب دیگری را پس از جنگ، جذب خود کرده است.

بریک افزود: اگر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل متوقف نشود، تل آویو را وارد جنگ منطقه ای خواهد کرد که قربانیان زیادی به دنبال خواهد داشت و مانند بمب اتمی همه چیز را نابود خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، این ژنرال بازنشسته پیشتر نیز اعلام کرده بود که مقامات رژیم اسرائیل دچار جنون شده‌اند و باید این جنون خیلی سریع متوقف شود.

بریک مقامات این رژیم را مانند راننده مستی توصیف کرد که بارها چراغ قرمز را رد می کند و مرتکب قتل می‌شود و باید گواهینامه او توقیف و ضبط شود.

شکست از مقاومت فلسطین و لبنان، تنش ها بین مقامات رژیم اشغالگر را افزایش داده و مخالفان کابینه حاکم خواستار برگزاری سریع تر انتخابات زودهنگام و برکناری نخست وزیر هستند.

پس از گذشت ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود. رژیم صهیونیستی پس از ۹ ماه به اهداف اعلام شده خود یعنی نابود کردن حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه نرسیده است.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha