۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85534409
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تعداد شهدای غزه به ۳۸هزار و ۲۴۳ نفر رسید + فیلم

۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۱
کد خبر: 85534409
تعداد شهدای غزه به ۳۸هزار و ۲۴۳ نفر رسید + فیلم

تهران- ایرنا- وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز سه شنبه از افزایش شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به ۳۸ هزار و ۲۴۳ نفر خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز سه شنبه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۳ مورد کشتار در نوار غزه شد که در نتیجه آن ۵۰ نفر شهید و ۱۳۰ نفر دیگر مجروح شدند.

براساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین نوار غزه، تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۳۸ هزار و ۲۴۳ نفر و تعداد مجروحان به ۸۸ هزار و۳۳ نفر رسید.

یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز عصر امروز سه شنبه با حمله به گروهی از شهروندان فلسطینی در اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه، دست کم ۷ نفر از آنها را شهید و دهها نفر دیگر را زخمی کرد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر فلسطین دیروز دوشنبه در پیامی از آوارگی مستمر نزدیک به ۲ میلیون نفر در نوار غزه ابراز نگرانی کرد.

«نبال فرسخ» در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: هیچ جای غزه امن نیست و هیچ راهی برای ترک مردم وجود ندارد، حتی کسانی که مریض یا مجروح هستند.

وی گفت که خانواده‌ها در غزه هنوز به کمک‌های ناکافی متکی هستند و در حالی که دسترسی به غذا و آب وجود ندارد، خطرات سلامتی نیز به دلیل ازدحام بیش از حد افزایش یافته است.

در همین رابطه، «هشام مهنا» سخنگوی نمایندگی صلیب سرخ در نوا غزه نیز در اظهاراتی خواستار مداخله فوری بین‌المللی برای رساندن دارو و مواد غذایی به غزه شد.

وی گفت: عملیات (رژیم) اسرائیل در رفح منجر به کاهش تعداد کسانی که از عملیات پزشکی و غذایی ما بهره می‌برند، شده است.

سخنگوی صلیب سرخ در ادامه با بیان اینکه هدف ما حمایت از بیمارستان‌ها و منابع غذایی در غزه است، ادامه داد: مردم غزه به دلیل عملیات نظامی (رژیم) اسرائیل، در آوارگی مداوم گیر افتاده‌اند.

با گذشت بیش از ۹ ماه از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است و هر روز نیز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha