۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۴
کد خبر: 85534315
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجربی‌ها پرشمارترین داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ در فارس

شیراز - ایرنا -  نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در فارس گفت: نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳، همزمان با سراسر کشور، روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ تیرماه، با حضور ۶۵ هزار و ۵۷ داوطلب در فارس برگزار می شود و داوطلبان تجربی پر شمارترین آنها هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسلم باقری،سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: ۴۲ هزار و ۳۹۱ نفر از داوطلبان نوبت دوم کنکور سراسر ۱۴۰۳ در استان فارس را بانوان و ۲۲ هزار و ۶۶۶ نفر از آنها را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: از میان تعداد کل داوطلبان استان فارس، به ترتیب براساس بیش‌ترین تعداد داوطلبان با ۳۴ هزار و ۳۳۲ نفر مربوط به گروه‌ آزمایشی علوم تجربی و سپس رشته‌ی علوم انسانی با ۱۶ هزار و ۶۱۸ داوطلب، علوم ریاضی و فنی با هفت هزار و ۲۲۹ نفر، رشته‌ زبان‌های خارجی با چهار هزار و ۱۶۶ و هنر با ۲ هزار و ۷۱۲ داوطلب است.

معاون آموزشی دانشگاه شیراز اعلام کرد: نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳، در حوزه‌های متعدد وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام نور، صنعتی، فنی و حرفه‌ای و علوم پزشکی و آموزش و پرورش در ۳۴ شهرستان فارس برگزار می‌شود.

وی گفت: ۲۷ هزار و ۵۱ نفر از داوطلبان فارس را در استان فارس از شهرستان شیراز هستند که ۹ هزار و ۷۲۱ نفر از آنها را آقایان و بقیه را بانوان تشکیل می‌دهند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس اعلام کرد: کارت ورود به جلسه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل مشاهده است و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون متقاضیان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی نیز بر مبنای شهرستان انتخابی آن‌ها مشخص شده است.

باقری گفت:برای شرکت در جلسه‌ آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار الزامی است.

آزمون سراسری گروه علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۲۱ تیرماه، آزمون گروه هنر و زبان‌های خارجی بعدازظهر پنجشنبه ۲۱ تیرماه،‌ و گروه تجربی صبح جمعه ۲۲ تیرماه برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha