فعالیت یکهزار و ۵۰۰ مسجد استان یزد در تبیین فلسفه قیام امام حسین (ع)

یزد- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد گفت: همزمان با محرم حسینی طرح جهاد تبیین فلسفه قیام حضرت امام حسین(ع) توسط اساتید حوزه و دانشگاه در یکهزار و ۵۰۰ مسجد در استان در حال انجام است.

حجت‌الاسلام " علیرضا نجیمی " روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تسلیت ماه محرم حسینی افزود: از این تعداد مساجد حدود ۸۰۰ باب آن در شهرستان یزد و بقیه در ۱۱ شهرستان دیگر استان قرار دارد.

وی به اهمیت جهاد تبیین به خصوص در ارتباط با فلسفه قیام درس آموز حضرت امام حسین (ع) توسط روحانیون اشاره کرد و ادامه داد: باید مردم و نسل جوان با اهداف امام حسین (ع) در کربلا و عاشورا آشنا شوند.

این مسئول یکی از اهداف قیام حضرت سیدالشهدا (ع) را تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی ذکر کرد که در مساجد استان توسط اساتید حوزه و دانشگاه برای مردم تبیین می‌شود.

نجیمی بیان کرد: همزمان با آغاز ماه محرم حسینی اعزام روحانیون به مناطق مختلف و همچنین برگزاری نمایشگاه‌ کتاب و عکس محرم در حال انجام است.

وی توزیع محصولات فرهنگی مورد نیاز را از یگر برنامه‌های مهمی ذکر کرد که توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان انجام شده و ادامه دارد.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت و سه هزار مسجد دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha