۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۰
کد خبر: 85535092
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاهیان، به دولت چهاردهم در حل مشکلات کشور کمک کنند

شیراز- ایرنا- رییس ستاد انتخابات دکتر مسعود پزشکیان در فارس، با بیان اینکه حل بسیاری از مشکلات کشور از مسیر دانشگاه می‌گذرد گفت: استادان و صاحبنظران دانشگاهی با رویکرد کمک به حل مشکلات کشور، راهکار ارائه کرده و دولت چهاردهم را در این مسیر یاری کنند.

به گزارش ایرنا، سید عبدالرزاق موسوی، چهارشنبه در جلسه هم اندیشی ستاد دانشگاهیان دکتر پزشکیان در شیراز افزود: دکتر پزشکیان از جامعه دانشگاهی و علمی کشور است و امروز دانشگاه باید با قرار گرفتن در کنار رییس جمهور منتخب مسئولیت ویژه حرکت در مسیر حل مشکلات کشور را جدی بگیرد.

او ادامه داد: حل و فصل بسیاری از مشکلات در گرو بهره مندی از تخصص است که تحقق این مهم نیز به دانشگاه‌ها باز می‌گردد.

رییس ستاد انتخابات دکتر مسعود پزشکیان در فارس، از دانشگاهیان خواست در حل مشکلات کشور نقش آفرین باشند و دولت چهاردهم را یاری کنند.

موسوی، با اشاره به تاثیر و نقش بسیار مهم و اثرگذار جامعه دانشگاهی و نخبگان در جلب و جذب افکار عمومی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم گفت: بخشی از مردم با اعتماد به جامعه دانشگاهی و به اعتبار آنها رای دادند که تشخیص بسیار درستی از سوی مردم بود.

وی افزود: امروز یک فرصت بسیار استثنایی برای کشور شکل گرفته و باید به چرایی نارضایتی های عمومی توجه کرد و در کنار حرکت در مسیر رسیدگی به این نارضایتی ها و رفع آنها، در مسیر جلب اعتماد عمومی نیز گام برداشت.

او اظهار کرد: امروز تبعیض در نظام اداری به شدت بیداد می‌کند و شایسته سالاری که همه دولت ها در مورد آن سخن گفته اند عملا خروجی نداشته است.

رییس ستاد انتخابات پزشکیان در فارس گفت: نگاه ویژه ما در این ستاد پیگیری مطالبات مردم است و لذا اگر کسی دنبال پست و قدرت است آن را جای دیگری جست و جو کند.

آمادگی دانشگاهیان فارس و شیراز برای همکاری با دولت چهاردهم
رییس ستاد دانشگاهیان دکتر پزشکیان در فارس هم، با بیان این که دانشگاهیان باید آستین بالا زده و با عبور از روزمرگی به سمت احیای اعتماد عمومی حرکت کنند گفت: مردم هنوز به دانشگاه اعتماد دارند.

دکتر سید آیت الله رزمجو افزود: رییس جمهور منتخب از جنس جامعه دانشگاهی و استاد تمام است و امروز همه ما وظیفه داریم دیدگاه ها، نظرات و راهکارهای علمی خود را برای موفقیت هر چه بیشتر این دولت تخصص گرا ارائه کنیم.

او ادامه داد: با توجه به اینکه جامعه دانشگاهی همواره مورد وثوق جامعه بوده و از اثرگذاری بسیار بالایی بهره مند است و بسیاری از نقطه نظرات دانشگاهی از جامعه به دست می آید، لذا راهکارهای علمی دانشگاه می‌تواند پاسخگوی مطالبات و درخواست‌های مردم باشد.

وی، با اشاره اعلام آمادگی جمع کثیری از استادان دانشگاه‌های استان برای انتقال دانش، تجارب و تحقیقات خود به دولت دکتر پزشکیان گفت: امروز موج بالای مهاجرت جامعه دانشگاهی و نخبگان کشور نگران کننده است.

رییس ستاد دانشگاهیان دکتر پزشکیان در فارس گفت: دولت باید به عنوان یک اولویت مهم ساز و کاری را طراحی کند تا در کنار کاهش شیب مهاجرت دانشگاهیان، نخبگان و جامعه سلامت، زمینه بازگشت آنها به کشور نیز فراهم شود.

رزمجو افزود: امروز اعتبار تحقیقات و پژوهش در کشور بسیار پایین است و همین اعتبار ناچیز در بودجه ۱۴۰۳ دولت نیز حذف شد.

وی ادامه داد: حذف بودجه تحقیقاتی و پژوهشی تبعات منفی بسیاری در جامعه دانشگاهی بر جای گذاشته و لذا امروز انتظار می‌رود دولت چهاردهم برای پژوهش های کاربردی و ورود به مرزهای دانش به ویژه هوش مصنوعی اعتبارات ویژه‌ای در نظر بگیرد.

او اظهار کرد: کارگروه تخصصی ذیل این هم اندیشی به صورت ماهانه ادامه خواهد یافت و خروجی آن به اطلاع مردم نیز رسانده خواهد شد.

در این نشست استادان ، صاحبنظران و پیشکسوتان دانشگاهی به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود پیرامون چگونگی کاهش گسست اجتماعی و ایجاد هم افزایی، کاهش شکاف میان دولت و مردم، ایجاد فضای تعاملی در جامعه و توجه به حفظ منافع ملی پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha