استاندار سابق فارس:تحقق شعارهای رییس جمهور منتخب در گرو همراهی مردم است

شیراز- ایرنا- استاندار سابق فارس گفت: به طور قطع رسیدن به اهدافی که در شعارهای دکتر پزشکیان رییس جمهور منتخب وجود دارد ، بدون مشارکت و همراهی مردم مقدور نیست و همه ما باید خود را به عنوان شهروند مسئول بدانیم و از او حمایت کنیم تا بتواند پاسخگوی مطالبات ملت باشد.

به گزارش ایرنا، عنایت‌الله رحیمی شامگاه شنبه در آیین تقدیر از فعالان ستادهای دکتر پزشکیان در فارس، ضمن قدردانی حضور مردم وقت شناس در انتخابات ریاست جمهوری افزود: بسیاری تمایل داشتند که این انتخابات از شور و رمق کمی برخوردار باشد اما با ورود بزرگانی که محبوب مردم و مورد قبول آنها بودند و همچنین زمان سنجی و فهم درست مردم، مشارکت پایین مرحله نخست انتخابات در مرحله دوم افزایش قابل قبولی یافت.

وی ادامه داد: از همه عوامل و دست اندرکارانی که موجبات برگزاری یک انتخابات امن و سالم در استان فارس را فراهم کردند قدردانی می‌کنیم و برای معدود افرادی هم که در مسئولیت برگزاری انتخابات دچار خطاهایی شدند و دخالت های بی جایی داشتند طلب آمرزش و هدایت شدن به مسیر درست را داریم.

او اظهار کرد: انتخابات اخیر رای و انتخاب بین دو رویکرد مشخص بود که توسط کاندیداها مطرح شد، یکی رویکرد مردم محور و توجه به مطالبات معیشتی، موضوعات تعامل با دنیا، رفتارهای فرهنگی نرم با مردم، دفاع از حقوق شهروندی و راستگویی بود که اکثریت رای دهندگان این رویکرد و تفکر را پذیرفتند و به آن رای دادند.

استاندار سابق فارس گفت: تا قبل از روز رای گیری، عرصه انتخابات میدان رقابت بود اما بعد از انتخابات این عرصه، میدان رفاقت ها و برادری ها است و از امروز هر کس توان و دیدگاهی دارد که می‌تواند به نفع مردم و نظام جمهوری اسلامی باشد، باید آنرا به منتخب مردم ارائه دهد تا او بتواند با کمک تیمی که به عنوان هیات دولت تشکیل می‌دهد زمینه تحقق مطالبات مردم را فراهم کرده و به وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی عمل کند.

رحیمی افزود: در این انتخابات حدود ۵۰ درصد مردم شرکت کردند اما باید پذیرفت که حدود نیمی از مردم هم شرکت نکردند که آنها نیز قابل احترام هستند و باید به مطالبات و خواسته های آنها نیز توجه شود تا هر روز شاهد کاهش شکاف ایجاد شده بین مردم و دولت باشیم و اطمینان داریم که دکتر پزشکیان در این مسیر گام های بلندی خواهد برداشت.

وی ادامه داد: اطمینان داریم که تمام ارکان نظام به رییس جمهور منتخب ملت کمک خواهند کرد که در راه خدمت به مردم و حل مشکلات موفق عمل کند.

او اظهار کرد: تمام دولت هایی که در کشور انتخاب می‌شوند دولت‌های نظام جمهوری اسلامی هستند و اینگونه نیست که ما به عنوان هوادار یک گروه یا تفکر، بر روی دولتی شمشیر بکشیم و بخواهیم تخطئه کنیم.

استاندار سابق فارس گفت: متاسفانه برخی مواقع و در برخی تریبون‌ها طوری رفتار می‌شود که انگار دولت‌های گذشته دولت های جمهوری اسلامی یا منتخب مردم نبوده‌اند، کما اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون همه دولت ها دولت های جمهوری اسلامی و منتخب مردم بوده و توسط امام راحل و رهبر معظم انقلاب تنفیذ شده‌اند و بنابراین باید زحمات همه آنها را ارج نهاد.

رحیمی افزود: حتما دولت ها روش‌های متفاوتی برای اداره کشور و رسیدن به اهداف توسعه‌ای در پیش می گیرند اما بهترین روش این است که ما بر مبنای برنامه‌های مصوب پیش برویم که عملکردها قابل ارزیابی باشد.

وی ادامه داد: داشتن برنامه قطعا بسیار بهتر از بی برنامگی است، حتی آن برنامه اگر هم اشکالاتی داشته باشد در طول اجرا می‌تواند خود را اصلاح کند و کشور را به سمت پیشرفت و کمال سوق دهد.

او اظهار کرد: در انتخابات اخیر، هم مردم و هم کاندیداها دیدگاه‌های خود را مطرح کردند و در نهایت در یک رقابت تنگاتنگ یک تفکر پذیرفته و پیروز شد که باید پاسخگوی مطالبات همه مردم باشد، هرچند که راه بسیار سخت است اما توانمندی ها و استعدادهای خدادادی اعم از نیروی انسانی تحصیل کرده، با تجربه، نخبه و جوان و همچنین منابع خدادادی متعدد همگی می‌توانند برای مردم کشور و دولت راهگشا باشند.

استاندار سابق فارس:تحقق شعارهای رییس جمهور منتخب در گرو همراهی مردم است

استاندار سابق فارس گفت: معضلات و موضوعاتی مانند تحریم، FATF، معیشت مردم، مهاجرت نخبگان و دو گانگی ایجاد شده در جامعه، همه اینها مواردی است که رییس جمهور باید بتواند با کمک مردم و ارکان نظام آنها را به سمتی هدایت کند که موجب تامین منافع ملی با رعایت سه اصل عزت، حکمت و استقلال و منافع ملی باشد، کما اینکه دولت‌های قبل هم سعی کرده‌اند با روش‌های مورد نظر خودشان در این مسیر حرکت کنند.

رحیمی افزود: امروز پیروز واقعی انتخابات ملت بزرگ ایران هستند آن هم در شرایطی که بسیاری از معاندین و بدخواهان که هیچگاه با ملت و نظام همراه نبوده‌اند تلاش بسیار کردند که مانع ورود مردم به عرصه انتخابات و تعیین سرنوشت خودشان شوند.

وی ادامه داد: در استان فارس هم مردم تلاش و مشارکت خوب و قابل قبولی داشتند، امیدواریم در دوران ریاست جمهوری آقای پزشکیان مطالبات مردم به گونه‌ای پاسخ داده شود که در آینده شاهد مشارکت بیشتری باشیم.

او اظهار کرد: انتظار است که هیچ اختلافی بین مردم وجود نداشته باشد و از امروز رفاقت‌ها و برادری ها ادامه پیدا کند تا در آینده نزدیک فارس به استانی پیشرفته و رو به توسعه تبدیل شود.

وی گفت: در استان فارس پروژه های نیمه تمام بسیاری داریم و مشکلات زیادی در حوزه معیشت، اشتغال، سرمایه‌گذاری، صنعت و کشاورزی وجود دارد که امیدواریم با هماهنگی قوای سه گانه و تلاش‌های دولت، از این مشکلات کاسته شود و توسعه استان شتاب گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha