۲۰ عنوان کتاب‌ دانش‌آموزان نویسنده کشور در شیراز رونمایی شد

شیراز - ایرنا - در رویدادی که به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و بزرگداشت زنده یاد مهدی آذر یزدی، نویسنده بلند آوازه کودک و نوجوان کشور در شیراز برگزار شد، از ۲۰ عنوان کتاب‌های دانش‌آموزان نویسنده رونمایی شد.

به گزارش دریافتی چهارشنبه ایرنا، در این رویداد که با همت انجمن ادبی چکاوک و حمایت اداره‌کل محیط زیست و فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد، کتاب‌های نویسندگان کودک و نوجوان استان‌های فارس، یزد و اصفهان رونمایی شد.

در این آیین رونمایی، کتاب نویسنده چهار ساله استان فارسی آوین کاظمی، نیز رونمایی و معرفی شد.

این آیین رونمایی از کتابهای دانش آموزنوشت، با حضور مدیر آموزش اداره کل محیط زیست و مسئول اولین خانه محیط زیست شیراز در پژوهشکده معلم فارس، سعیدرضا کامرانی نویسنده کودک و نوجوان و معلمان و مربیان آموزش و پرورش در تالار غزل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و حسین علیان دبیر علمی و صفورا کاظمی مدیر اجرایی همایش و دبیر انجمن ادبی چکاوک سخنرانی کردند.

حسین علیان در این همایش اظهار کرد: با توجه به رویکرد غنی‌سازی کتاب‌های کودک و نوجوان، استعداد شناسی پیوسته و شناخت عوامل در به ثمر رسیدن استعدادهای نویسندگی ضروری است.

وی از خانواده‌ها و مربیان خواست تا در این مسیر با ژرف نگری، استعدادها را به سمت شکوفایی خوب هدایت کنند.

۲۰ عنوان کتاب‌ دانش‌آموزنوشت بچه‌های  سه استان کشور در شیراز رونمایی شد

در این آیین از کتاب های دانش آموزان سارینا امامی، صبا علیان و فاطمه زهرا خانی کرم زاده از استان اصفهان، رونیکا بذرافکن، آرسام دوراندیش، علیرضا درخشان، سورن شمس، امیرعلی و مرسانا جعفری، امیرعلی و باران یگانه زاده، رادین یوسفی، نیایش محمدی، سید محمدمهدی حسینی، فاطمه و محمدامین و امیررضا دهقان گودزاغی از فارس و محمد و مهشید سفلاییان از استان یزد رونمایی شد.

این کتاب‌ها از سوی نشر کتیبه نوین به چاپ رسیده و روانه بازار کتاب شده است.

در پایان این آیین از دانش آموزان نویسنده و فعال در زمینه محیط زیست شادی کاظمی، رادوین صادقی، نیماوفاخواه، آریسا علی پور، الیسا زینلی، الهام هاشمی، آراد کاظمی، آیرا شرفی، محمدطاها زارع، آرش آزادی فر، سوین مهدوی نیا و فاطمه خسروی راد تقدیر شد.

این همایش که با کوشش مرکز توسعه آموزش های نوین ایران، انجمن ادبی چکاوک، سرای هنر و اندیشه و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و اداره کل محیط زیست فارس برگزار شد.

مهدی آذر یزدی، نخستین نویسنده‌ای است که به طور تخصصی برای کودکان نوشت و لقب پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران را گرفته است. معروف‌ترین اثر او مجموعه هشت جلدی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» است و جوایز متعدد بهترین کتاب سال کشور و جایزه جهانی یونسکو را در کارنامه دارد.

۱۸ تیر ماه، سالروز درگذشت مهدی آذریزدی در تقویم کشور به عنوان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha