۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۳
کد خبر: 85535251
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ثبت چهارمین غرق شدگی سالجاری در استخرهای کشاورزی یزد

یزد- ایرنا- چهارمین غرق شدگی در استخرهای کشاورزی یزد در سالجاری، عصر روز سه‌شنبه هفته جاری در این شهر رقم خورد که دلیل آن نداشتن حفاظ امنیتی اعلام شد.

به گزارش چهارشنبه روابط عمومی سازمان اورژانس یزد، این حادثه در ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه عصر دیروز در منطقه اکرمیه شهر یزد رخ داد.

اورژانس یزد از حلقه نجات، طناب، نردبان، فنس حفاظتی و تابلو هشدار بعنوان راهکاری ایمن سازی استخرهای کشاورزی نام برده است که باید مورد توجه باشد.

اورژانس یزد بارها هشدار داده است که نداشتن حفاظ های امنیتی و علائم هشدار، دلیل اصلی غرق شدگی در استخرهای کشاورزی است.

در خرداد ماه امسال نیز به فاصله چهار روز، سه غرق شدگی در استان گزارش شد و فوتی ها ۱.۵ ساله، ۱۶ ساله و ۵۶ ساله بودند؛ زنجیره غرق شدگی در استخرهای کشاورزی یزد همچنان ادامه دارد که باید چاره ای اساسی برای آن اندیشه کرد.

علاقه به شنا در استخرهای کشاورزی با توجه به گرمای هوا و فصل تابستان می تواند به قیمت جان باختن فرد تبدیل شود ضمن آنکه والدین نیز باید مراقب کودکان خردسال و نوجوانان و جوانان خود باشند .

مسوولان متولی و از جمله جهاد کشاورزی استان یزد نیز باید در این زمینه چاره اندیشی کنند و ضمن واکاوی علل فنی اینگونه حوادث ناگوار، تمهیدات لازم برای جلوگیری از تکرار آن را پیش بینی کنند.

استخرهای کشاورزی دارای ورودی و خروجی مجزایی هستند که برای تنظیم جریان آب، تنظیم سطح آب در استخر و تخلیۀ آب اضافی به‌کار ‌می‌روند؛ استخر مخصوص کشاورزی به علت ساختارش، می‌تواند به کشاورزان برای صرفه‌جویی در آبیاری کمک شایانی کند؛ این استخرها به‌غیر از ذخیرۀ آب به‌منظور آبیاری گیاهان، برای موارد دیگری مثل آبیاری دام نیز کاربرد دارند.

یکی از مهم‌ترین مزایایی که استفاده از این مدل استخر به دنبال دارد، ذخیرۀ آب در فصول پرآب و استفاده از آن در فصول گرم و خشک است؛ این رویکرد باعث می‌شود تا گیاهان در شرایط سخت آب‌وهوایی رشد کنند و در هزینه‌ها به شکل چشمگیری صرفه‌جویی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha