۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۵
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85535638
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رئیس فدراسیون بسکتبال: ۲ هزار مسابقه طی یک فصل ورزشی در کشور برگزار شد

رشت - ایرنا - رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: طی یک فصل ورزشی حدود ۲ هزار مسابقه در رده‌های سنی مختلف و در هر ۲ بخش بانوان و آقایان در کشور برگزار شد که از بابت برگزاری مسابقات، پس از فوتبال، رتبه دوم را داریم.

جواد داوری عصر چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار کرد: هم اینک ۲۵۰ تیم در رده‌های سنی پایه در هر ۲ بخش دختران و پسران در کشور فعالیت دارند که این رقم بسیار خوبی است.

وی که برای حضور در انتخابات ریاست هیات بسکتبال گیلان به رشت سفر کرده است، افزود: تمرکز بر روی استعدادپروری یکی از کارهای مهم فدراسیون است که این امر باید به سرانجام برسد و در بخش آموزش نیز توجه ویژه به ارتقاء سطح فنی داوری، مربیگری و ورزشکاران داریم.

وی ادامه داد: البته استعدادیابی در ورزش نیز ضروری و واجب است؛ اما پرورش استعداد بسیار مهم است و یکی از اهداف مهم فدراسیون بسکتبال، پرورش استعدادهای کشف شده می‌باشد زیرا پرورش استعداد مشکل‌تر از استعدادیابی است.

رئیس فدراسیون بسکتبال اضافه کرد: به همین دلیل یکی از الزامات ما، آموزش اصولی رده‌های سنی پایه است و به هیچ وجه برای ما قهرمانی در رده‌های سنی ملاک نیست زیرا با برگزاری مسابقات، می توانیم استعداهای خوبی را کشف و آنان را پرورش دهیم.

داوری به تلاش هیاتها نیز اشاره و بیان کرد: هرم اصلی هر فدراسیون ورزشی، هیاتهای شهرستانی هستند زیرا آنان تلاش زیادی برای کشف استعدادها دارند و به همین دلیل ما مسابقات استانی را به رقابتهای باشگاهی تغییر دادیم تا ورزشکاران شهرستانی، بیشتر دیده شوند و خوشبختانه این رقابتها با استقبال خوب استانها همراه شد.

وی خاطرنشان کرد: البته فدراسیون بسکتبال در بخش آموزش نیز، برنامه‌های مدون و مختلفی دارد زیرا ورزشکاران پرورش یافته مربیان هستند و اگر مربی دانش کافی نداشته باشد، به طور حتم ورزشکاران نیز نمی‌توانند از لحاظ فنی در سطح بالایی باشند.

رئیس فدراسیون بسکتبال به وضعیت گیلان نیز اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه گیلان استعدادهای بسیار خوبی دارد که این استعدادها افتخار کشور هستند؛ امیدواریم که شاهد رشد روزافزون ورزش بسکتبال در این استان باشیم و این در حالی است که گیلان در بسکتبال سه نفره نیز پیشگام در کشور است.

به گزارش ایرنا، انتخابات ریاست هیات بسکتبال گیلان روز چهارشنبه در رشت برگزار شد که در نهایت، علیرضا درخشانی‌کاوه تنها کاندیدای احراز این پست، ۲۰ رای از ۲۸ آرای ماخوذه را کسب و به عنوان رئیس جدید هیات بسکتبال گیلان انتخاب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha