۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۲۲:۵۲
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85535928
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار لرستان: شرکت های دانش بنیان برای موفقیت تجاری سازی کنند

خرم آباد- ایرنا- استاندار لرستان گفت: شرکت‌های دانش بنیان زمانی موفق هستند که چرخه تجاری‌سازی دستاوردهایشان را علاوه بر پیگیری‌های مدیران پارک کسب کرده باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ابوطالب شفقت شامگاه چهارشنبه در بازدید از پارک علم و فناوری استان اظهار کرد: ایجاد اشتغال از طریق علم و فن آوری در لرستان ضروری و اولویت است.

وی خاطر نشان کرد: سابقه تاسیس پارک علم و فناوری لرستان چندان زیاد نیست اما در مقایسه با سایر پارک‌های کشور نخبه های علمی و جوانان خوبی گرد هم جمع شده‌ و در حوزه‌های مختلف کارهای زیادی در رشته های الکترونیک، کامپیوتر، شیمی، علوم آزمایشگاه در سطح ملی ارائه می دهند.

وی افزود: برخی از شرکت‌ها در سطح ملی و بین‌المللی فعالیت می‌کنند و انتظار می رود صنعتکاران استان برای ارتقای صنعت خود از این پارک بازدید کنند.

شفقت عنوان کرد: لازم است مدیر پارک علم و فناوری استان و معاون اقتصادی استانداری تمهیدات لازم را فراهم کنند تا فناوران این پارک بهتر معرفی و شناخته شوند.

استاندار لرستان با اشاره به وجود برخی مشکلات در این مجموعه گفت: مشکل توسعه فضا در اختیار استان است اما معرفی شرکت‌های دانش بنیان و فناور به معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و معاونت پارک علم و فناوری وزارت علوم مربوط است که در این خصوص مذاکراتی انجام شده و موضوع دنبال می‌شود.

شفقت با بیان اینکه فعالیت پارک علم و فناوری استان را مطلوب می‌دانم افزود: پیشرفت های علمی خوبی در لرستان ایجاد شده و یکی از سیاست‌های راهبردی مقام معظم رهبری نیز توسعه شرکت‌های دانش بنیان و گسترش پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از محورهای اشتغال کشور و جوانان است بنابراین ایجاد اشتغال از این مسیر یکی از اولویت‌ها است.

استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت حمایت از شرکت های دانش بنیان، گفت: با تامین زیرساخت‌های لازم برای توسعه پارک علم و فناوری و از طریق تبصره ۱۸ با تامین منابع مالی مورد نیاز و معرفی شرکت‌های دانش بنیان و فناور به صنعتگران از آنها حمایت خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha