۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۱
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85536340
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز عملیات احداث کارخانه فراوری گیاهان دارویی در کرخه

دزفول - ایرنا - عملیات احداث کارخانه فرآوری گیاهان دارویی با ظرفیت ۵۰۰ تن در سال، روز پنجشنبه با حضور مسوولان شهرستان کرخه آغاز شد.

به گزارش ایرنا، فرماندار کرخه در این آیین با بیان اینکه این شهرستان در تولید گیاهان دارویی دارای ظرفیت بسیار زیادی است بیان کرد: تولید فرآورده های دارویی طبیعی موثر با قابلیت حضور در بازارهای جهانی مبتنی بر دانش غنی طب سنتی و بهره گیری از ظرفیت های موجود این شهرستان از جمله اهداف مهم اجرای این طرح است.

محسن ستاری ادامه داد: راه اندازی پیشرفته ترین خطوط تولید مواد حد واسط گیاهی (اسانس، عصاره و ماده موثر) و فرآورده های دارویی طبیعی مطابق با استانداردهای روز از جمله ویژگی های منحصر به فرد این طرح است.

وی گفت: این طرح مهم علاوه بر جلوگیری از خام فروشی گیاهان دارویی به خارج از کشور موجب کاهش وابستگی کشور به واردات داروهای شیمیایی را نیز می شود.

فرماندار کرخه افزود: توسعه کشاورزی گیاهان دارویی مصرفی و بومی در منطقه براساس استاندارد های مورد نیاز در صنعت فرآوری گیاهان دارویی، تغییر الگوی کشت منطقه با استفاده حداکثری از منابع آبی، تضمین خرید محصولات و هدایت ظرفیت کشاورزی کرخه به سمت محصولات با ارزش افزوده بالا از اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار این طرح مهم شرکت میان آب است گفت: مساحت کل کارخانه ۵۰هزارمترمربع با زیربنای یک هزار متر مربع است که ظرفیت تولید و فرآوری سالانه ۵۰۰ تن انواع گیاهان دارویی را دارد.

به گزارش ایرنا، این طرح که با عنوان تولید و فرآوری گیاهان دارویی در شهرستان کرخه به تصویب رسیده است قرار است طی مدت یکسال به بهره برداری برسد.

شهرستان کرخه یکی از شهرستان‌های استان خوزستان و مرکز این شهرستان، شهر الوان است. این شهرستان در آذرماه ۱۳۹۹ از شهرستان شوش جدا و مستقل شد.

شهرستان کرخه دارای ۲ بخش مرکزی و شاوور،۲ شهر الوان و شاوور و ۱۱۰ روستا و حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است؛ از ۱۱۰ روستای این شهرستان، ۶۹ روستا در بخش مرکزی و ۴۱ روستا در بخش شاوور قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha