۵ آکادمی ورزشی در کشور با همکاری آستان قدس رضوی ساخته خواهد شد

تهران- ایرنا- دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: قرار است که پنج مرکز مانند آکادمی کمیته ملی المپیک در نقاط مختلف کشور ایجاد شود و امروز تفاهمنامه ساخت نخستین مرکز آن با آستان قدس رضوی امضا شد.

به گزارش ایرنا، نشست صمیمانه المپین‌های ورزش ایران امروز (پنجشنبه) با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک در محل هتل المپیک برگزار شد.

در این نشست کادر فنی و خانواده ورزشکاران نیز حضور داشتند و در پایان از آنان نیز تقدیر شد.

سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان این نشست به خبرنگاران گفت: امروز شاهد ۲ اتفاق مهم بودیم. نخست اینکه از ورزشکاران به همراه خانواده آنان تقدیر شد اما یک اتفاق مهم دیگر آن بود که توافقنامه‌ای با آستان قدس رضوی برای ساخت و ایجاد زیرساخت‌های ورزشی داشته باشیم. قرار است که پنج مرکز به مانند آکادمی کمیته ملی المپیک در نقاط مختلف کشور ایجاد شود و امروز تفاهمنامه ساخت نخستین مرکز آن امضا شد. قرار است که ۳۱ استان کشور از این مراکز استفاده کنند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک این را هم گفت: نشست صمیمی مسوولان ورزش و المپین‌ها ایده وزیر ورزش و جوانان بود که با همکاری کمیته ملی المپیک برگزار شد. امروز از ۴۰ ورزشکار، ۷۵ نفر از اعاضی کادر فنی و خانواده ورزشکاران تقدیر شد و این بسیار مهم است.

هاشمی با بیان اینکه چهل سهمیه کسب کردیم گفت: ۴۱ ورزشکار به المپیک اعزام می‌شود و ثریا آقایی برای کرسی ورزشکاران کمیته بین‌المللی المپیک تلاش خواهد کرد. امیدوارم دیگر المپین‌های ما او را حمایت کنند.

او در پایان گفت: حضور ۴۰ ورزشکار در المپیک برای ما مانند مدال ارزشمند است. باور دارم که ۱۴ رشته اعزامی به پاریس نتایج خوبی کسب خواهند کرد و ممکن است ۲ یا سه رشته در پاریس تاریخ‌سازی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha