۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۸
کد خبر: 85536390
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سهم ۲ برابری زنان ‌کرمانی در نوبت دوم کنکور سراسری

کرمان - ایرنا - دبیر ستاد استانی آزمون‌های سراسری استان کرمان گفت: تعداد ۳۷ هزار و ۲۲۷ داوطلب شامل، ۱۲ هزار و ۹۰۰ مرد و ۲۴ هزار و ۳۲۷ زن در آزمون سراسری نوبت دوم ۱۴۰۳ در این استان با یکدیگر رقابت خواهند کرد که سهم زنان ۲ برابر شده است.

قاسم محمدی نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آزمون نوبت دوم کنکور سراسری طی امروز و فردا(جمعه)، در رشته های علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تحربی، هنر و زبان های خارجی برگزار می شود.

وی اظهار کرد: در نوبت صبح امروز داوطلبان گروه های ریاضی و انسانی به رقابت پرداختند و در نوبت عصر نیز داوطلبان رشته های هنر و زبان خارجی شرکت می کنند.

دبیر ستاد استانی آزمون‌های سراسری استان کرمان بیان کرد: تعداد داوطلبان آزمون نوبت اول کنکور سراسری که ششم و هفتم اردیبهشت امسال برگزار شد ۴۵ هزار و ۳۰ نفر بود که شاهد کاهش تعداد داوطلبان در نوبت دوم هستیم.

وی ادامه داد: رشته علوم تجربی با ۱۶ هزار و ۸۶۱ نفر شامل چهار هزار و ۶۳۴ مرد و ۱۳ هزار و ۲۲۷ نفر زن بیشترین تعداد داوطلب را در آزمون نوبت دوم کنکور در استان کرمان دارد.

سهم ۲ برابری زنان ‌کرمانی در نوبت دوم کنکور سراسری
قاسم محمدی نژاد دبیر ستاد استانی آزمون‌های سراسری استان کرمان

محمدی نژاد خاطر نشان کرد: رشته ریاضی با پنج هزار و ۳۹۷ نفر شامل سه هزار و ۷۹۷ نفر مرد و یک هزار و ۶۰۰ زن، انسانی با ۱۰ هزار و ۵۰۷ نفر شامل سه هزار و ۳۱۶ نفر مرد و هفت هزار و ۱۹۱ نفر زن، زبان های خارجی با ۲ هزار و ۷۵ داوطلب شامل ۴۰۲ مرد و یک هزار و ۷۳۷ زن و رشته هنر با ۲ هزار و ۳۸۷ داوطلب شامل ۷۵۱ مرد و یک هزار و ۶۳۶ زن در استان کرمان رقابت می کنند.

وی با بیان اینکه آزمون نوبت دوم کنکور سراسری در ۲۰ شهرستان استان کرمان و ۹۲ حوزه انتخابیه برگزار می شود تاکید کرد: آزمون نوبت صبح امروز با آرامش و امنیت برگزار شده و هیچگونه مشکلی مشاهده نشد.

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ با ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب در پنج گروه آزمایشی در یک هزار و ۷۴۷ حوزه امتحانی واقع در ۴۰۸ شهرستان کشور و همچنین ۱۵ کشور خارجی برگزار می‌شود.

رقابت داوطلبان ۲ گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در نوبت صبح روز پنجشنبه و رقابت داوطلبان ۲ گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی در نوبت بعدازظهر پنجشنبه، ۲۱ تیرماه خواهد بود.

داوطلبان علوم تجربی که پرمتقاضی‌ترین گروه آزمایشی کنکور امسال و چند سال گذشته بوده است نیز در نوبت صبح جمعه، ۲۲ تیرماه در جلسه آزمون سراسری حاضر خواهند شد.

نوبت دوم آزمون سراسری مطابق برنامه زمانی پیش بینی شده از سوی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور قرار بود در روزهای هفت و هشت تیرماه برگزار شود اما در پی شهادت رییس جمهوری کشورمان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانشان در سانحه سقوط بالگرد و هم‌زمانی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در تاریخ هشتم تیرماه، برگزاری نوبت دوم کنکور، ۲ هفته به تعویق افتاد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha