نماینده مجلس: مرز مهران می تواند به قطب تجارت بین المللی کشور تبدیل شود+ فیلم

ایلام - ایرنا - نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی مرز مهران می تواند به هاب تجارت بین المللی کشور تبدیل شود، گفت: دولت چهاردهم بر روی مرز مهران و استان ایلام به عنوان دروازه مدیترانه سرمایه گذاری کند.

" سارا فلاحی" روز پنجشنبه در حاشیه نشست مشترک وزرای کشور ایران و عراق در شهر مرزی مهران در گفت و گو اختصاصی با ایرنا، با اشاره به اینکه توافقات خوبی بین ۲ طرف برای تسهیل تردد زوار اربعین حسینی در مرز مهران انجام شد، اظهار کرد: یکی از مهم ترین موضوعاتی که در این دیدار مطرح شد بحث بازارچه های مرزی با کشور عراق بود که نقش مهمی در افزایش سطح مراودات تجاری بین دو کشور دارد.

وی با تاکید بر اینکه راه اندازی بازارچه های مرزی زمینه ساز رونق تجارت بین ۲ کشور ایران و عراق می شود، گفت: انتظار می رود که با پای کار آمدن طرف عراقی، شاهد راه اندازی و فعال شدن بازارچه های مرزی استان باشیم و با توجه به اینکه بازار عراق، بکر و دارای ظرفیت های بالایی برای تجار و سرمایه گذران ایرانی و عراقی است، می تواند موجب رونق اقتصادی در استان و کشور شود.

فلاحی با اشاره به اینکه به زودی جلسه مشترکی با طرف عراقی در خصوص ایجاد منطقه آزاد مشترک در مهران برگزار می شود، تصریح کرد: استان ایلام دارای ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه کشاورزی، نفت و گاز، گردشگری است و با فعال کردن این حوزه ها، می توان تحول بزرگی در توسعه استان ایجاد کرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه دولت چهاردهم بر ظرفیت های استان، ابراز کرد: دولت چهاردهم می تواند بر روی مرز ایلام به عنوان دروازه مدیترانه سرمایه گذاری کند که کوتاهترین مرز برای رسیدن به کشورهای حوزه مدیترانه به منظور تبادلات تجاری باشد و مرز مهران می تواند هاب(قطب) تجارت بین المللی کشور تبدیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha