همایش احلی من‌العسل در ۳۰ نقطه استان یزد برگزار شد

یزد- ایرنا- همزمان با پنجمین روز از ماه محرم حسینی، روز پنجشنبه، همایش نوجوانان مومن با عنوان احلی من‌العسل در ۳۰ نقطه استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این همایش‌های معنوی جمع زیادی از نوجوانان عاشورایی دارالعباده یزد به یاد شهدای مظلوم دشت نینوا به خصوص حضرت قاسم بن‌الحسن (ع) به عزاداری و سوگواری پرداختند .

این آیین باشکوه معنوی در شهر یزد با حضور اقشار مختلف و همراه با نوحه خوانی و عزاداری نوجوانان در امامزاده سید جعفر محمد (ع) برگزار و یاد و خاطره حضرت امام حسین (ع) و شهدای کربلا گرامی داشته شد.

" حسین میرشریف " مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان یزد در جمع شرکت کنندگان در امامزاده سید جعفر محمد (ع) به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و بین نوجوانان اشاره کرد.

در این مراسم که جمعی از والدین دانش آموزان یزدی حضور داشتند نوجوانان همه لباس سیاه بر تن کرده و سربندهایی به پیشانی بسته و به یاد مظلومیت خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و حضرت قاسم (ع) به سر و سینه زدند و بر این مصیبت اشک ماتم ریختند.

عبارت احلی من العسل پاسخ حضرت قاسم بن الحسن (ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش حضرت سیدالشهداء (ع) است که پرسیدند مرگ نزد تو چگونه است و این نوجوان ۱۳ ساله درجواب حضرت گفت: مرگ در نزد من شیرین‌تر از عسل است.

این شهید به پیروان دین آموخت که شهادت در راه دین و اسلام محدود به سن و سال نیست.

در ادامه آیین‌های خاص محرم فردا ( جمعه ) در بیش از ۵۰۰ نقطه استان یزد آیین شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha