۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۸
کد خبرنگار: 1018
کد خبر: 85572728
T T
۳۷ نفر

برچسب‌ها

نیروی خدماتی بیمارستان مهریز یزد فرشته نجات یک کودک شد + فیلم

۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۸
کد خبر: 85572728
محمدحسین فلاح
نیروی خدماتی بیمارستان مهریز یزد فرشته نجات یک کودک شد + فیلم

یزد- ایرنا- دختر بچه هشت ساله‌ای که در یکی از خیابان‌های مهریز یزد دچار سانحه تصادف شده و علائم حیاتی خود را از دست داده بود توسط "فاطمه خواجه‌علی" از نیروهای خدمات بیمارستان فاطمه الزهرا(س) با انجام عملیات احیای قلبی و ریوی، نجات یافت.

با گذشت حدود دو هفته از این اتفاق و انتشار فیلم نجات این کودک در فضای مجازی و پس از قدردانی پرسنل بیمارستان فاطمه الزهرا(س) مهریز از این نیروی خدماتی، با وجود اجتناب وی از معرفی خود، هویت این شهروند مسئولیت پذیر برای شهروندان آشکار شد.

همین موضوع بهانه‌ای شد تا فرشته نجات این کودک با قبول دعوت ایرنا، چگونگی انجام نجات جان کودک را تشریح کند.

فاطمه خواجه‌علی نیروی خدماتی بیمارستان فاطمه الزهرا(س) مهریز ساعت هفت صبح روز سه‌شنبه طبق قرار قبلی در ایرنا حاضر شد و صحبت های خود را اینگونه آغاز کرد: از اینکه توانستم با نجات جان یک کودک، علاوه بر خرسندی خدا، پدر و مادرش را شاد کنم، بی‌نهایت خوشحال هستم.

وی ادامه داد: ساعت ۱۸ عصر ۱۴ مردادماه با همسرم با موتورسیکلت در حال رفتن به مراسم عزاداری یکی از بستگان بودیم که حضور جمعیت زیادی که به دور یک کودک و مادرش حلقه زده بودند، توجهم را جلب کرد.

به آنها نزدیک شدم اما حاضران از من خواستند که به کودک نزدیک نشوم؛ با هر سماجتی بود خودم را به کودک رساندم؛ برخورد یک خودرو با این دختر بچه موجب شده بود تا او در کف آسفالت داغ ولو شود و تصور همه حاضران بر این بود که او فوت شده است.

خواجه علی که ۲۹ سال دارد و ۶ سال است که در بیمارستان مهریز به عنوان نیروی خدماتی فعالیت می کند و خودش صاحب ۲ فرزند است، ادامه داد: نبض بچه را گرفتم که خوشبختانه نبض داشت اما احساس کردم نفس نمی کشد، لبهایش سیاه و انگشتانش تیره شده بود و هیچ حرکتی نداشت.

وی اظهار داشت: جمعیت را از اطراف این کودک دور کردم و اول او را ماساژ دادم و با کمک یکی از حاضران، به او تنفس دهان به دهان دادم، همه بدنم عرق کرده بود اما با امید به کارم ادامه دادم.

وی افزود: از زمانی که ماساز و تنفس دهان به دهان را شروع کردم تا زمانی که کودک تکان خورد و گریه کرد کمتر از ۱۰ دقیقه طول کشید؛ صدای خرخر گلوی بچه را می شنیدم، چشم های کودک باز بود و من خیالم راحت شد.

به گفته خواجه علی، پس از لحظاتی آمبولانس رسید و کودک را با خود برد و با توجه به احتمال خونریزی مغزی، به بیمارستان شهید رهنمون یزد منتقل شد و در آنجا به طور کامل بهبود یافت و اکنون در منزل در کنار پدر و مادر خود است.

این نیروی بیمارستان مهریز که با کار خود جان کودکی را نجات داده بود، اضافه کرد: مادر کودک در همان صحنه حادثه به گریه افتاد مرا در آغوش گرفت و گفت: تو فرشته نجان بچه من بودی.

خواجه علی ادامه داد: حتی مادر راننده‌ی خودرویی که به این کودک زده بود، نیز با من تماس گرفت و از اینکه توانسته بودم جان این دختر بچه را نجات دهم، تشکر کرد و هنوز خانواده کودک به دنبال من هستند تا از من تشکر کنند؛ من این کار را برای رضای خدا و نجات جان یک کودک معصوم انجام دادم و انتظاری از هیچکس ندارم.

خواجه علی که در اتاق عمل بیمارستان مهریز فعالیت می کند، گفت: در سال‌هایی که در این مرکز درمانی فعالیت می‌کنم، آموزش های اولیه را در کنار پرستاران و اطبا فرا گرفتم و خوشبختانه امروز به دردم خورد که خدا را شاکرم.

وی در پایان گفت: قرار نبود موضوع، رسانه‌ای شود و مایل به این کار نبودم اما برخی دوستان با این استدلال که اقدام تو می‌تواند الگویی برای کسانی باشد که می‌توانند در زمان‌های بحرانی و حساس به دیگران کمک کنند، حاضر به پخش کلیپ ضبط شده در بیمارستان و حضور در دفتر ایرنا شدم.

بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا مهریز، وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تنها بیمارستان شهرستان مهریز است که کلنگ احداث آن در سال ۱۳۵۹ توسط سومین شهید محراب آیت الله صدوقی به زمین زده شد.

این بیمارستان در انتهای بلوار هفتم تیر مهریز واقع شده و با مساحت صد هزار متر مربع و زیر بنای 13 هزار متر مربع در سال ۱۳۷۲ با ۹۶ تخت به بهره برداری رسید و در حال حاضر دارای ۱۲۸ تخت بستری است.

مهریز با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha