امام جمعه ارومیه: نوجوانان عاشورایی سربازان امروز امام حسین (ع) هستند

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به ابراز ارادت نوجوانان این استان نظیر دیگر مناطق کشور به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین (ع) گفت: نوجوانان عاشورایی سربازان امروز حضرت سیدالشهدا (ع) هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز پنجشنبه در سوگواره احلی من العسل که با هدف گرامیداشت رشادت های حضرت قاسم ابن الحسن (ع)، نوجوان شهید دشت کربلا همزمان با سراسر کشور در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: این نوجوانان در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت، لبیک گویان به عزاداری می پردازند که این امر بسیار ارزشمند است.

وی اضافه کرد: نوجوانان باید با قرار گرفتن در مسیر الگوی والای خود که راه امام حسین (ع) است، آن را بیش از پیش بشناسند و با الگوگیری از آموزه های آن، مسیر زندگی خود را بازسازی کنند.

امام جمعه ارومیه: نوجوانان عاشورایی سربازان امروز امام حسین (ع) هستند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: امام حسین (ع) فردی بود که ذلت و ظلم را نمی‌پذیرفت و در برابر استکبار و زورگویی ایستادگی می‌کرد و در همین راه نیز به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام و المسلمین قریشی اظهار کرد: امام حسین(ع) و وقایع عاشورا الگوی انقلاب شکوهمند اسلامی بودند و نسل نوجوان و جوان نیز باید با شناخت بیشتر از فرهنگ عاشورایی، مسیر زندگی استوارتری برای خود رقم بزنند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: دانش آموزان رهروان واقعی مکتب عاشورا هستند که امروز با تلاش یکپارچه خود در مدارس این استان آماده ایجاد تحول در آینده علمی کشور می‌شوند.

امام جمعه ارومیه: نوجوانان عاشورایی سربازان امروز امام حسین (ع) هستند

علی مطهری افزود: قیام عاشورا فلسفه زیبایی بر خود دارد که یکی از آنها مقابله با انحرافات است و این تعبیر را باید همیشه به خاطر داشت تا از مسیر زندگی سالم به بی‌راهه نرویم.

وی اضافه کرد: عاشورا و عاشوراییان الگوهای بسیار موثری برای نوجوانان و جوانان امروزی هستند تا نسل امروز برای آینده خویش چراغ روشنایی به همراه خود داشته باشند.

وی اظهار کرد: کتاب و درس دانش آموزان امروزی حجم تعیین شده ای از معرفی امامان و انبیا دارد که با تربیت درست نوجوانان می توان نتیجه آن را در جامعه ایرانمان ببینیم.

امام جمعه ارومیه: نوجوانان عاشورایی سربازان امروز امام حسین (ع) هستند

به گزارش ایرنا، نوجوانان آذربایجان غربی امروز همزمان با سراسر کشور با برگزاری آیین سوگواره احلی من العسل به یاد رشادت های نوجوان کربلا حضرت قاسم ابن الحسن (ع) عزاداری کردند.

دانش آموزان و نوجوانان آذربایجان غربی به یاد حضرت قاسم(ع)، بزرگمرد دشت کربلا نوحه سرایی کردند و بر سر و سینه زدند، این نوجوانان سوگوار با بستن سربندهای یا قاسم بن الحسن(ع) و یا حسین(ع) به سینه ‌زنی و عزاداری پرداختند و در غم شهادت حضرت قاسم(ع) و شهدای کربلا اشک ماتم ریختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha