۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۷:۳۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85536658
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرانجام خوش پروژه ورزشی بلاتکلیف زنجان در دولت سیزدهم

زنجان - ایرنا - سرکشی به پروژه های نیمه تمام و با پیشرفت فیزیکی بالا از جمله اقدامات ماندگار شهید جمهور در مدت فعالیت کوتاه کاری خود بود. آیت الله رییسی سال گذشته و در دور دوم سفر استانی به زنجان، از پروژه ناتمام و بلاتکلیف ۱۹ ساله ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان بازدید و دستورات لازم را برای تکمیل آن صادر کرد.

به گزارش ایرنا، مقوله مهم ورزش و احداث مکان های مختلف ورزشی همواره مورد توجه دولتمردان بوده به طوری که در سال های اخیر تلاش شده است این مهم شتاب بیشتری داشته باشد تا گروه های هدف هر چه سریعتر از مواهب آن بهره مند شوند.

دولت سیزدهم نیز از همان اوایل فعالیت کاری و به دنبال آن سفرهای استانی خود، بازدید از پروژه های مختلف عمرانی به ویژه فضاهای ورزشی را مورد توجه قرار داد، به طوریکه طی سه سال گذشته گشایش های خوبی در این زمینه صورت گرفت.

در واقع این اقدام مهم و بازدیدهای میدانی کارساز شد و به نوعی موانعی که سال ها امکان رفع آنها وجود نداشت با دستور مستقیم رییس جمهور شکل دیگری به خود گرفت و با وجود تنگناها در خصوص تخصیص اعتبارات گره گشایی موثری روی داد.

سرانجام خوش پروژه ورزشی بلاتکلیف زنجان در دولت سیزدهم

دستور شهید جمهور برای تسریع در جذب و تامین اعتبار پروژه

بر این اساس شهید آیت الله ابراهیم رئیسی روز ۱۶ دی ۱۴۰۲ و در جریان دومین سفر استانی خود به زنجان با بازدید از پروژه معطل مانده ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان، سه دستور برای تسریع در اجرای آن را صادر کردند.

وی در این بازدید، دستور داد ضمن واگذاری عملیات احداث ورزشگاه از وزارت ورزش و جوانان به استان و جذب و تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن، این پروژه حداکثر تا پایان شهریور امسال تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

پس از این اقدام پیگیری ها برای رفع موانع پیش روی این پروژه مورد توجه مسوولان قرار گرفت، استاندار زنجان اسفند سال گذشته از شتاب بخشی عملیات اجرایی پروژه و موضوع مهمتر انتقال آن از شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور سخن گفت چراکه عملکرد خوبی نداشت، از طرفی مطالعات مقاوم سازی پروژه به ویژه سکوها نیز با جدیت مورد توجه قرار گرفت.

پس از مدتی تلاش ها به ثمر نشست و ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان که پیشتر در اختیار اداره ساخت و توسعه اماکن ورزشی وزارت ورزش بود، اجرای مابقی پروژه به استان واگذار شد.

سرانجام خوش پروژه ورزشی بلاتکلیف زنجان در دولت سیزدهم

اختصاص هزار میلیارد ریال اعتبار برای تسریع در اجرای پروژه

با توجه به پیگیری ها و نگاه مثبت رئیس جمهور شهید اعتباراتی نیز به این پروژه جذب شد، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در این خصوص اعلام کرد که ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان نیازمند ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار است و تلاش داریم این پروژه تا شهریور امسال به سرانجام برسد.

جواد بازرگان اضافه کرد: از اعتبارات سال ۱۴۰۲، هزار میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یافت و برای امسال نیز بر اساس برآوردها، ‌۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل آن نیاز است.

وی به بازدید معاون تولید، فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور در سال جاری را یادآور شد و گفت که این بازید در راستای مساعدت و تسریع بیشتر در تخصیص اعتبارات بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان اضافه کرد: برای تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان،‌ همه دستگاههای متولی دست به دست هم دادند و اجرای طرح روند مناسبی دارد.

سرانجام خوش پروژه ورزشی بلاتکلیف زنجان در دولت سیزدهم

تبدیل پروژه از ملی به استان اقدامی مهم و ارزشمند دولت سیزدهم

رئیس هیأت فوتبال استان زنجان نیز با اشاره به اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در تسریع ورزشگاه نیز اضافه کرد که پس از سفر رییس جمهور شهید اتفاقات مثبتی در اختصاص اعتبار به این پروژه رخ داد و از طرفی این پروژه از ملی به استانی تغییر یافت.

به گفته نادر بلباسی بیش از ۸۵ درصد امور مربوط به کار ورزشگاه انجام شده است و خوشبختانه در چند ماه گذشته اتفاقات مثبتی رخ داده است.

رئیس هیأت فوتبال استان زنجان افزود: استانی بودن پروژه این مزیت را دارد که استان به صورت مستقل قادر خواهد بود، سریع‌تر یک سری از کارها را انجام دهد، البته اداره کل ورزش و جوانان نیز پیگیر موضوع است و امیدواریم امسال این کار به پایان برسد.

بلباسی با بیان اینکه افتتاح این ورزشگاه پایان کار نیست و قطعاً باید یک سری برنامه‌ریزی نیز پس از افتتاح رخ دهد، اظهار داشت: یک موضوع ورود بخش خصوصی برای بحث بهره برداری از ورزشگاه و دیگری هم خرید تیم فوتبال است که امیدواریم این امر نیز با حمایت مسئولان محقق شود.

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زیتون زنجان با قدمت ۱۹ ساله در شمال شهر زنجان در کنار مجموعه تفریحی گاوازنگ واقع شده، این پروژه مدت دار استان، فراز و فرودهای زیادی را به خود دیده و آنگونه که باید و شاید طبق روال پیش نرفته است.

این ورزشگاه با ۶۰ هزار و ۶۰۶ متر مربع زیربنا یک پروژه ملی است که عملیات اجرایی آن در سال ۸۴ آغاز و مسوولیت ساخت آن به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور واگذار شد.

ابتدا قرار بود این پروژه چهار ساله در کنار مجتمع تفریحی گاوازنگ این شهر به بهره‌برداری برسد اما روند اجرایی آن از آنچه تصور می رفت طولانی‌تر شد و پس از گذشت سالها علاقه‌مندان به فوتبال، چشم انتظار افتتاح این پروژه بزرگ ورزشی بودند که به علت تخصیص نیافتن اعتبار کافی تکمیل نشده بود.

با آغاز به کار دولت سیزدهم این پروژه مهم ورزشی مورد توجه دولتمردان و مسوولان استانی قرار گرفت به طوری که رییس جمهور شهید ۱۶ دی ماه سال گذشته در جریان سفر استانی خود به زنجان از این پروژه معطل مانده بازدید و بر تسریع اجرای آن تاکید کرد.

برآیند:

حل معضل چندین ساله پروژه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان و تخصیص اعتبارات مورد نیاز از جمله اقدامات ماندگار دولت سیزدهم و در راس آن شهید ابراهیم رئیسی به شمار می رود.

این در حالی است که مردم استان زنجان نیز بی صبرانه در انتظار بهره برداری این پروژه طبق وعده اعلام شده یعنی شهریور امسال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha