رقابت بیش از ۱۱ هزار داوطلب آزمون سراسری در ایلام

ایلام - ایرنا - نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش در استان و معاون آموزشی دانشگاه ایلام گفت: ۱۱ هزار و ۴۴۶ داوطلب در دومین نوبت آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در این استان با هم به رقابت می پردازند.

به گزارش ایرنا، " کریم کوخایی زاده" روز جمعه در حاشیه برگزاری آزمون سراسری داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در حوزه دانشگاه ایلام، اظهار کرد: بیشترین میزان داوطلب آزمون سراسری در این استان مربوط به گروه علوم تجربی با ۶ هزار و ۸۱۸ نفر است که از ساعت هشت صبح امروز رقابت خود را آغاز کرده اند.

وی تصریح کرد: از مجموع ۱۱ هزار و ۴۴۶ داوطلب نوبت دوم آزمون سراسری در این استان چهار هزار ۲۸۲ نفر داوطلب مرد و هفت هزار و ۱۶۲ نفر نیز داوطلب زن هستند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش در استان و معاون آموزشی دانشگاه ایلام با اشاره به اینکه بیشترین آمار شرکت کننده در نوبت دوم آزمون سراسری سال جاری در این استان مربوط به گروه علوم تجربی است، گفت: کمترین آمار شرکت کننده در این آزمون مربوط به گروه هنر با ۱۸۷ نفر در این استان است.

کوخایی زاده با بیان اینکه مهم ترین حوزه امتحانی در استان متعلق به دانشگاه ایلام با چهار هزار و ۵۶۳ داوطلب است، افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۳۴ نفر در گروه علوم تجربی، ۳۰۴ نفر در گروه زبان، ۱۸۷نفر در گروه هنر، ۱۴۹۸ نفر در گروه علوم انسانی و ۴۴۰ نفر هم در گروه علوم ریاضی به میزبانی دانشگاه با هم به رقابت می پردازند.

پنجاه‌وچهارمین مرحله کنکور سراسری از ساعت هشت صبح روز پنج‌شنبه ۲۱ تیر در ۲ نوبت صبح و عصر آغاز شده و امروز ۲۲ تیر ماه نیز با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی پایان خواهد یافت.

۵۱۲ هزار و ۶۱۰ داوطلب امروز در چهار گروه آزمایشی علوم انسانی، ریاضی و فنی، هنر و زبان‌های خارجی در ۴۰۸ شهرستان، ۶۲۵ حوزه امتحانی اصلی و ۱۷۴۷ حوزه امتحانی فرعی با هم رقابت می‌کنند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه، آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی بعد از ظهر روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۲۲ تیر ماه برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha