رقابت سه هزار دانش آموز ایلامی برای ورود به مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی

ایلام - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: بیش از سه هزار دانش آموز ایلامی برای ورود به مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی امروز و فردا با هم به رقابت می پردازند.

به گزارش ایرنا، " علی درویشی" روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی در این استان، اظهار کرد: این آزمون روزهای ۳۱ خرداد و اول تیرماه در سطح مناطق مختلف این استان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی در ۲۱ حوزه امتحانی در مرکز استان و چهار شهرستان ایوان، چرداول، دهلران و دره شهر برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرروش استان ایلام ابراز کرد: از تعداد سه هزار و ۱۲۰ دانش آموز متقاضی که در این آزمون شرکت کرده اند یک هزار و ۴۸۴ نفر، داوطلب ورود به مدارس استعداد های درخشان در ۲ مقطع اول و دوم متوسطه هستند.

درویشی یادآور شد: مابقی این دانش آموزان برای ورود به مدارس نمونه دولتی در مقطع دوم متوسطه باهم به رقابت می پردازند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع از میان تمام متقاضیان شرکت کننده در این آزمون، ۲۲۰ نفر در مدارس استعدادهای درخشان و ۲۴۰ نفر در مدارس نمونه دولتی پذیرفته خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه ۲ مدرسه استعدادهای درخشان و چهار مدرسه نمونه دولتی در این استان وجود دارد، گفت: نتایج این آزمون مردادماه سال جاری اعلام می شود.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز است که در یک هزار فضای آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha