سوگ مادران گچسارانی و باشتی در همایش شیرخوارگان حسینی+فیلم

گچساران - ایرنا - همزمان با ششمین روز ماه محرم مادران شهرستان های گچساران و باشت در حالی که فرزندان خرد سال خود را در دست داشتند، روز جمعه در سوگ شهادت طفل ۶ ماهه دشت نینوا با حضرت رباب همنوا شدند.

به گزارش ایرنا، در این آیین مادران با روی دست گرفتن طفلان شیرخوار خود به یاد کم سن و سال‌ترین شهید تاریخ به عزاداری برای حضرت علی اصغر (ع) طفل ۶ ماهه دشت کربلا پرداختند.

هر کدام از مادران به یک دلیل به این همایش آمده‌اند، با کودک ۶ ماهه دشت کربلا هم‌نوا شوند لالایی مادران بر گهواره خالی که با پارچه‌های زیبای رنگارنگ تزئین شده بودند از جلوه‌های غم انگیز این آیین بود.

اینجا بچه‌ها شفاعت بزرگ‌ترها را می‌کنند و مادران، فرزندان خود را واسطه کرده‌اند تا حضرت رباب (س) نیم‌نگاهی به آن‌ها بیندازد و خیلی از مادران از سال پیش منتظر این روز بودند تا به همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی بیایند و فرزندشان را بیمه حضرت علی‌اصغر (ع) کنند.

سوگ مادران گچسارانی و باشتی در همایش شیرخوارگان حسینی+فیلم

پیشانی بندهایی سفید و سرخ با مضمون یا حسین (ع) یا حضرت علی اصغر (ع) نشانی از حضوری همراه با معرفت در این سوگ عاشورایی داشت.

نوحه خوانی و مرثیه سرایی در غم جانکاه طفل ۶ ماهه حسین بن علی (ع) و کم سن و سال ترین شهید تاریخ از سایر برنامه های اجرا شده در همایش شیرخوارگان حسینی در شهرستان های گچساران و باشت بود.

حضرت علی اصغر(ع) سند حقانیت عاشوراست

امام جمعه گچساران روز جمعه در همایش شیرخوارگان حسینی در گچساران اظهار کرد: حضرت علی اصغر(ع) یک الگوی همیشه زنده و سند حقانیت عاشوراست.

سوگ مادران گچسارانی و باشتی در همایش شیرخوارگان حسینی+فیلم

حجت الاسلام سید عنایت هاشمی منش تصریح کرد: ماه محرم ، ماه تقابل حق و باطل است، ماهی که یک جریان حق و باطل در تقابل با هم هستند.

سوگ مادران گچسارانی و باشتی در همایش شیرخوارگان حسینی+فیلم

وی گفت:جریان حق برای خدا و دین خدا و برای یاری راه و مسیر الهی حرکت می کند و جریان باطل کسی است که بر علیه راه حق، حقیقت و مسیر آن و هیبت الی الله ایستادند و حتی به فرزند پیغمبر هم رحم نمی کنند.
امام جمعه گچساران با بیان اینکه این طفل ۶ ماهه جان خود را برای حمایت از پدر از دست داد افزود: در حادثه عاشورا این طفل ۶ ماهه در راه هدف‌های والای امام حسین(ع) شهید می‌شود که شهادت این طفل به نوبه خود برای آیندگان چراغی روشن کرد.

سوگ مادران گچسارانی و باشتی در همایش شیرخوارگان حسینی+فیلم

وی افزود: نقش یک مادر برای تربیت یک انسان و فرزند مهدوی بسیار بالاست، اگر بنا باشد شما نسل امام زمان را تربیت کنید باید در مرحله نخست خود مصلح و اصلاح شوید و آمادگی و ظرفیت وجودی برای تربیت نسل امام زمان بشوید.

در این آئین ها مداحان در بیان جزئیات شهادت این طفل شیرخوار مرثیه خوانی کردند.

عبدالله بن حسین (ع) معروف به علی اصغر مادرش رُباب دختر اِمْرَءُ الْقَیْس است.

مرقد مطهر حضرت علی اصغر (ع) در کربلا نزدیک قبر امام حسین (ع) در کنار شهدای دیگر کربلا قرار دارد.

حضرت علی اصغر (ع) که در ۱۰ رجب سال ۶۰ هجری در مدینه متولد شده بود، در دهم محرم سال ۶۱ هجری در کربلا به شهادت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha